11,3 miljoner kronor till GFF och TU för kompetensutveckling

Report this content

Europeiska socialfonden har beviljat Grafiska Företagens Förbund (GFF) och Tidningsutgivarna (TU) 11,3 miljoner kronor för kompetensutveckling av medarbetare i medlemsföretagen. Tolv GFF-företag i Stockholmsregionen omfattas.

- Projektet är strategiskt viktigt för den grafiska branschen och det är med stor tillfredsställelse som vi tar emot beskedet. Vi har i den genomförda förprojekteringen kunnat inventera betydande behov av kompetensutveckling. Att vi nu också får möjligheten att genomföra insatserna för en rejäl kompetensutveckling ute på företagen i Stockholmsregionen är mycket glädjande, säger Hans Johansson, bransch- och utbildningsansvarig på GFF. GFF och TU har fått positivt besked på en gemensam ansökan om bidrag för kompetensutveckling av personal på grafiska företag i Stockholmsområdet. Projektet omfattar 15 medlemsföretag och 983 personer inom GFF och TU. Kompetensutvecklingsprojektet sträcker sig över två år och startar i januari 2010. GFF är projektägare och TU samverkanspartner. För mer information om ESF besök www.esf.se.

Taggar: