GRANEN säljer fastigheten Pyramiden 3 i Arenastaden till Fabege

Report this content

GRANEN säljer fastigheten Pyramiden 3 i Arenastaden i Solna till Fabege. Fabege kommer att vidareutveckla fastighetens byggrätter utifrån gällande plan. Fastigheten tillträds av Fabege den 1 april 2011.

- För oss på Granen känns det som ett naturligt led i utvecklingen att efter dryga 10 år i området lämna över vår resterande fastighet till den ledande aktören i Arenastaden. Vi frigör samtidigt kapital till vår stora bostadssatsning i bland annat Solna och Stockholm, säger Carl Michael Augustsson, VD för Granen Fastighetsutveckling AB.

Carl Michael Augustsson, VD Granen Fastighetsutveckling AB

Tel: 070-544 48 42             E-post: cm.augustsson@granen.se

Om Granen Fastighetsutveckling AB:

Granens vision är att utveckla mycket mer än hus. Vi levererar livsmiljöer som gör att de som bor, arbetar och lever i dem känner att de ökar sin livskvalitet. Företagets konkurrenskraft baseras på stor förståelse, starkt engagemang och unika metoder när det gäller både marknad, platsers behov och förutsättningar.

Granen är ett fastighetsutvecklande och förvaltande bolag inom affärsområdena bostäder, handel, kontor och logistik. Bolaget är verksamt i Sveriges storstadsregioner och äger i nuläget ett mindre förvaltningsbestånd samt drygt 200 000 kvm byggrätter. 1000 bostäder kommer därmed att kunna byggas de närmaste åren.

Taggar: