Gränges registreras på Stockholmsbörsens A-lista

Gränges registreras på Stockholmsbörsens A-lista Gränges har ansökt om registrering av bolagets aktier på OM Stockholmsbörsens A-lista. OM Stockholmsbörsen har bifallit denna ansökan. Första noteringsdag på A-listan är torsdagen den 2 september 1999. Gränges aktier noteras sedan den 21 maj 1997 på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information kontakta Cecilia Lager, IR & Communication, tel 070-666 5941. Gränges är en internationell industrikoncern inriktad på högförädlade produkter baserade på aluminium och plast. Produkterna omfattar profiler, värmeväxlarband och folie i aluminium samt produkter och system av plast till fordonsindustrin. Företaget är en av Europas ledande tillverkare inom sitt område och kunderna återfinns i transport-, verkstads-, byggnads- och förpackningsindustrin. Ytterligare information om Gränges finns på vår hemsida; www.graenges.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/26/19990826BIT00060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/08/26/19990826BIT00060/bit0002.pdf