GRANGEX optionslösen TO4 i november 2021

Report this content

Under perioden 1 - 30 november 2021 hade innehavare av teckningsoptioner av serie TO4 i Grängesberg Exploration Holding AB (publ) möjlighet att teckna aktier med stöd av teckningsoptioner. Totalt tecknades 700 347 aktier, Grängesberg Exploration tillförs därmed cirka 46 KSEK före emissionskostnader.

Grängesberg Exploration emitterade 648 900 000 teckningsoptioner av serie TO4 i samband med den publika emissionen som genomfördes under december 2020. En (1) teckningsoption berättigade till teckning av en (1) ny aktie för 0,066 SEK per aktie under perioden 1 - 30 november 2021. Innehavare av teckningsoptioner av serie TO4 har även rätt att under perioden 3 - 31 januari 2022 teckna en (1) ny aktie i Grängesberg Exploration Holding till en kurs om 0,072 SEK per ny aktie. Teckningsoptionerna TO4 är noterade och föremål för handel på NGM Nordic SME fram till och med slutet av januari 2022 (GRANGX TO4, ISIN kod: SE0015346374).

Totalt tecknades 700 347 aktier. Bolaget tillförs därmed cirka 46 KSEK före emissionskostnader. Efter registrering av de nya aktierna hos Bolagsverket kommer aktiekapitalet uppgå till 38 270 020,34 SEK, vilket innebär en utspädning med cirka 0,02 procent. Antalet aktier ökar från 3 826 301 687 till 3 827 002 034. Nyttjade teckningsoptioner har ersatts med interimsaktier (IA) i väntan på registrering vid Bolagsverket. Interimsaktierna är ej föremål för organiserad handel. Omvandling av interimsaktier till ordinarie aktier beräknas ske omkring 15 december 2021.

Smärre korrigeringar av ovanstående kan komma att ske i samband med registreringen.

G&W Fondkommission har agerat finansiell rådgivare i samband med optionsinlösen. Hagberg & Aneborn Fondkommission AB har anlitats som emissionsinstitut.

KONTAKTPERSON

Paul Johnsson, CFO, tel. +46 70 777 69 76

Denna information är sådan information som Grängesberg Exploration Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 december 2021 klockan 14:00 (CET).

OM GRANGEX, GRÄNGESBERG EXPLORATION HOLDING AB (publ)

Grängesberg Exploration Holding AB (publ) är en koncern som utreder förutsättningarna för hållbar utvinning av identifierade mineralprojekt. Bolagets affärsidé är att, i första hand prospektera och utveckla hållbara och högkvalitativa apatit- och järnmalmsförekomster och bli en hållbar råvaruleverantör till europeisk industri i den pågående klimatomställningen. GRANGEX avser att Dannemoragruvan vid driftstart blir den första koldioxidfria järnmalmsgruvan, samt att projektet GRANGEX Apatit i Grängesberg ska bli den första fossilfria producenten av apatit.
Bolagets aktie (kortnamn GRANGX) är föremål för handel på NGM Nordic SME.
ISIN-kod: SE0007789417
FISN-kod: GRANGESBER/SH
Instrument-ID: 9XX
Legal Entity Identifier (LEI) nummer: 549300MZ7HL7X6AXMC13.

För mer information www.grangesbergexploration.se