DELÅRSRAPPORT JANUARI – MARS 2008

(NGM:KILS MTF)

- Försäljningen ökade med 33,5% till 11,2 Mkr (8,4)

- Resultatet efter finansnetto ökade med 26,4% till 2,4 Mkr (1,9)

- Vinsten per aktie efter skatt uppgick till 2,8 öre (2,2 öre)

- Avtal tecknades om återvinning av större industridepå i Karlskoga

- Bolagets organisation förstärktes inför kommande expansion

- Erbjudande till bolagets aktieägare att teckna jämn börspost övertecknades

- Bolagets aktie listades på Nordic MTF

Kilsta Metall är verksamt inom fragmentering av aluminium, upparbetning av mixmetaller, hantering av slaggprodukter från stålverk och industririvningar. Bolaget har utvecklat en egen industriell process som innebär möjligheter till snabb tillväxt med god lönsamhetspotential. Bolaget har ca 2100 aktieägare.

Kilsta Metall-aktien är listad på Nordic MTF.

Kommentar till utvecklingen under första kvartalet

Kilsta Metall startade sin verksamhet hösten 2006 under ledning av entreprenören och huvudägaren Anders Svärdvik. Första bokslutsåret kännetecknades av uppstart och etablering av bolagets anläggning i Karlskoga. Verksamheten visade god lönsamhet och en strategi för fortsatt tillväxt lades fast. Första kvartalet 2008 visar en fortsatt stark utveckling, särskilt med beaktande av att det säsongsmässigt är bolagets svagaste period. Under kvartalet har resultatet även belastats med kostnader för listning av aktien och förstärkning av organisationen. Allt i syfte att möjliggöra bolagets strategi för fortsatt tillväxt.

Under perioden slöts ett viktigt avtal angående rätt till återvinning av metaller i en större industridepå i Karlskoga. I depån bedöms finnas omfattande mängder av metaller för återvinning, i hög grad härrörande från Bofors tidigare industriverksamhet.

I mars listades Kilsta Metall-aktien på Nordic MTF. I samband med listningen erbjöds bolagets aktieägare att av huvudägaren Anders Svärdviks bolag SFÅ AB, förvärva aktier för att uppnå jämn börspost. Erbjudandet övertecknades och handeln i aktien har varit god med omsättning varje handelsdag.

Väsentliga händelser efter rapportperioden

- Bolaget tecknade avtal med Ragn-Sells AB innebärande att Ragn-Sells under 2008 till Kilsta Metall ska leverera 75 % av sin mixmetall från den egna anläggningen i Västerås. För Kilsta Metall innebär det ökad produktionsvolym vid bolagets anläggning i Karlskoga.

- Bolaget tecknade avtal om att förvärva Ragn-Sells Metalls anläggning i Norrköping med tillhörande maskiner och utrustning. Förvärvet innebär en betydande ökning av Kilsta Metalls intjäningsförmåga och produktionskapacitet inom fragmentering av skrot.

Utsikter för 2008

Styrelsens bedömning är att försäljningen i bolaget kan komma att uppgå till 75 – 95 Mkr under 2008. Vinsten per aktie efter skatt bedöms kunna öka. Full resultateffekt av bolagets nyligen förvärvade anläggning i Norrköping bedöms kunna ske under 2009.

ÖVRIG INFORMATION

Investeringar

Kilsta Metall AB har under perioden januari-mars 2008 gjort investeringar uppgående till 1331 Tkr varav 1054 Tkr avser förbättringar på fastighet och 277 Tkr inköp inventarier.

Kommentarer till räkenskaperna

Bolagets eget kapital per aktie uppgick till 0,32 kr per 2008-03-31. Resultatet per aktie var 0,03 kr. Likvida medel var vid periodens början 4 402 Tkr och uppgick vid periodens slut till 1 882 Tkr.

Anställda

Medelantalet anställda uppgick per sista mars 2008 till nio personer på heltid. Under perioden har även inhyrd personal anlitats i verksamhet.

Aktien

Antalet registrerade aktier i Kilsta Metall AB uppgick per 2008-03-31 till 61 666 700 stycken. Aktiens kvotvärde är 0,02 kr.

Redovisningsprinciper

Bolaget har vid upprättande av denna delårsrapport tillämpat årsredovisningslagen och Bokföringsnämndens allmänna råd.

GRANSKNINGSRAPPORT

Denna delårsrapport har ej varit föremål för revisorns granskning.

(För fullständig rapport se bifogad fil.)