Förändring i styrelsen för GRANGEX AB (publ)

Mikael Kadri har idag meddelat styrelsen i GRANGEX AB (publ) att han lämnar sitt uppdrag som styrelseledamot. Mikael Kadri har varit styrelseledamot i Bolaget sedan den 16 maj 2023.

Efter Mikael Kadris avgång som styrelseledamot består styrelsen av fem ledamöter. Enligt bolagsordningen ska styrelsen bestå av fyra till nio ledamöter. Val av eventuell ersättare i styrelsen kommer att äga rum senast på nästkommande årsstämma.

KONTAKTPERSON

Christer Lindqvist, VD och styrelseledamot, +46 70 591 04 83

Denna information är sådan information som GRANGEX AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 oktober 2023 klockan 21.00 (CET).

Om GRANGEX AB (publ)

GRANGEX AB (publ) är en koncern som utreder förutsättningarna för hållbar utvinning av identifierade mineralprojekt. Bolagets affärsidé är att, i första hand prospektera och utveckla hållbara och högkvalitativa apatit- och järnmalmsförekomster och bli en hållbar råvaruleverantör till europeisk industri i den pågående klimatomställningen. GRANGEX avser att Dannemoragruvan vid driftstart blir den första koldioxidfria järnmalmsgruvan, samt att projektet GRANGEX Apatit i Grängesberg ska bli den första fossilfria producenten av apatit. Bolagets aktie (GRANGX) är föremål för handel på NGM Nordic SME.

grangex.se