GRANGEX, Grängesberg Exploration Holding AB (publ) årsredovisning 2021

Årsredovisning för 2021 finns från och med i dag tillgänglig på GRANGEX hemsida grangesbergexploration.se .

Paul Johnsson, CFO, tel. +46 70 777 69 76

Denna information är sådan information som Grängesberg Exploration Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-04-27, klockan 17.20

Om GRANGEX-Grängesberg Exploration Holding AB (publ)

Grängesberg Exploration Holding AB (publ) är en koncern som utreder förutsättningarna för hållbar utvinning av identifierade mineralprojekt. Bolagets affärsidé är att, i första hand prospektera och utveckla hållbara och högkvalitativa apatit- och järnmalmsförekomster och bli en hållbar råvaruleverantör till europeisk industri i den pågående klimatomställningen. GRANGEX avser att Dannemoragruvan vid driftstart blir den första koldioxidfria järnmalmsgruvan, samt att projektet GRANGEX Apatit i Grängesberg ska bli den första fossilfria producenten av apatit.
FISN-kod: GRANGESBER/SH

För mer information https://www.metallvarden.se/ och https://grangesbergexploration.se/.