GRANGEX –utökat garantikonsortium avseende TO4, 37,2 MSEK garanterat totalt

Grängesberg Exploration Holding AB (”GRANGEX”) har utgivna teckningsoptioner av serie TO4, för vilka sista dag för teckning av aktier i bolaget är den 31 januari 2022. Vid full teckning i serie TO4 tillförs bolaget cirka 46,6 MSEK före emissionskostnader. Såsom tidigare meddelats har Pegroco Invest AB i särskilt åtagande garanterat motsvarande 14,7 MSEK av det totala beloppet under serie TO4.

Utöver med vad som pressmeddelades den 27 september 2021 samt den 3 januari 2022 meddelar GRANGEX att garantin nu utökats med ytterligare 22,5 MSEK genom ingående av garantiåtagande med andra parter.

Detta innebär att utnyttjandet av serie TO4 nu är garanterat med totalt 37,2 MSEK motsvarande 80 procent av de 647 318 403 teckningsoptioner som kvarstår att teckna i emissionen.

KONTAKTPERSON

Christer Lindqvist, VD, tel. +46 70 591 04 83

Denna information är sådan information som Grängesberg Exploration Holding AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-01-28 klockan 17.30

OM GRANGEX, GRÄNGESBERG EXPLORATION HOLDING AB (publ)

Grängesberg Exploration Holding AB (publ) är en koncern som utreder förutsättningarna för hållbar utvinning av identifierade mineralprojekt. Bolagets affärsidé är att, i första hand prospektera och utveckla hållbara och högkvalitativa apatit- och järnmalmsförekomster och bli en hållbar råvaruleverantör till europeisk industri i den pågående klimatomställningen. GRANGEX avser att Dannemoragruvan vid driftstart blir den första koldioxidfria järnmalmsgruvan, samt att projektet GRANGEX Apatit i Grängesberg ska bli den första fossilfria producenten av apatit.
Bolagets aktie (kortnamn GRANGX) är föremål för handel på NGM Nordic SME.
FISN-kod: GRANGESBER/SH

För mer information https://grangesbergexploration.se/