GRANGEX lanserar ny hemsida och ny målsättning

GRANGEX lanserar sin nya hemsida och förtydligar därigenom koncernens målsättning att bli en hållbar råvaruleverantör till den pågående klimatomställningen av Europas industri.

www.grangesbergexploration.se

KONTAKTPERSON

Christer Lindqvist, VD, tel. +46 70 591 04 83.

OM GRANGEX, GRÄNGESBERG EXPLORATION HOLDING AB (publ)

Grängesberg Exploration Holding AB (publ) är en koncern som utreder förutsättningarna för hållbar utvinning av identifierade mineralprojekt. Bolagets affärsidé är att, i första hand prospektera och utveckla hållbara och högkvalitativa apatit- och järnmalmsförekomster och bli en hållbar råvaruleverantör till europeisk industri i den pågående klimatomställningen. GRANGEX avser att Dannemoragruvan vid driftstart blir den första koldioxidfria järnmalmsgruvan, samt att projektet GRANGEX Apatit i Grängesberg ska bli den första fossilfria producenten av apatit.

Bolagets aktie (kortnamn GRANGX) är föremål för handel på NGM Nordic SME.
FISN-kod: GRANGESBER/SH