Kommuniké från extra bolagsstämma och information om fortsatt stämma i GRANGEX AB (publ)

GRANGEX AB (publ) (”Bolaget”) har hållit extra bolagsstämma i Stockholm den 7 december 2023 (”Bolagsstämman”). Bolagsstämman beslutade att ajournera vissa beslut till en fortsatt bolagsstämma, att hållas tisdagen den 19 december 2023.

Ajournering av beslut till fortsatt bolagsstämma

Bolagsstämman fattade beslut om att förslagen till beslut under punkt 7. (a) – (e) i den kallelse som utfärdats för Bolagsstämman skulle fattas vid fortsatt bolagsstämma. Bolagsstämman beslutade att den fortsatta bolagsstämman ska hållas tisdagen den 19 december 2023, kl. 15.00 hos Synch Advokat AB, Birger Jarlsgatan 6, 114 34 Stockholm.

Vid Bolagsstämman informerades deltagande aktieägare om rätten för aktieägare att delta vid den fortsatta bolagsstämman, som tillkommer sådana aktieägare som dels var upptagna i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken onsdagen den 29 november 2023, och som dels senast torsdagen den 14 december 2023 anmäler sitt intresse att delta vid den fortsatta bolagsstämman per post till Grangex AB (publ), ”Fortsatt bolagsstämma”, Västmannagatan 1, 3 tr, 111 24 Stockholm eller per e-post till bolagsstamma@grangex.se på så sätt att anmälan är Bolaget tillhanda senast kl. 17.00 sådan dag.

Vid anmälan ska uppges namn/företagsnamn och person-/organisationsnummer, adress, telefonnummer samt i förekommande fall uppgift om ombud och/eller ställföreträdare. Om aktieägaren avser att medföra ett eller två biträden till stämman ska sådant deltagande anmälas enligt vad som anges ovan. Till anmälan bör även i förekommande fall, exempelvis för juridisk person, bifogas fullständiga behörighetshandlingar såsom registreringsbevis eller motsvarande.

Aktieägare som företräds genom ombud ska utfärda skriftlig, undertecknad och daterad fullmakt för ombudet. Om fullmakten utfärdats av juridisk person ska bestyrkt kopia av registreringsbevis eller motsvarande behörighetshandling för den juridiska personen bifogas. Fullmakten i original samt eventuellt registreringsbevis bör i god tid före stämman skickas till Bolaget på ovanstående adress.

Fullmaktsformulär på svenska och engelska finns tillgängligt på bolagets hemsida, www.grangex.se.

Christer Lindqvist, VD, telefon. +46 70 591 04 83

Denna information är sådan information som GRANGEX AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 december 2023 kl. 16:30 CET.

Om GRANGEX AB (publ)

GRANGEX AB (publ) är en koncern som utreder förutsättningarna för hållbar utvinning av identifierade mineralprojekt. Bolagets affärsidé är att, i första hand prospektera och utveckla hållbara och högkvalitativa apatit- och järnmalmsförekomster och bli en hållbar råvaruleverantör till europeisk industri i den pågående klimatomställningen. GRANGEX avser att Dannemoragruvan vid driftstart blir den första koldioxidfria järnmalmsgruvan, samt att projektet GRANGEX Apatit i Grängesberg ska bli den första fossilfria producenten av apatit. Bolagets aktie (GRANGX) är föremål för handel på NGM Nordic SME. ISIN-kod: SE0018014243 Instrument-ID: 9XX Legal Entity Identifier (LEI) nummer: 549300MZ7HL7X6AXMC13. grangex.se