NYTT AVTAL OM OMFATTANDE INDUSTRIRIVNING, SKROTPRISER PÅ VÄG UPP

(NGM: KILS MTF)

Kilsta Metall AB har slutit avtal med VEQ AB angående en omfattande industririvning i Vålberg, Karlstads kommun. Rivningen gäller den gamla nedlagda Rayonfabriken där det förr tillverkades textilfiber av cellulosa. Anläggningen har betydande innehåll av bland annat koppar, mässing och rostfritt stål. För Kilsta Metall bedöms uppdraget innebära intäkter på 20-25 Mkr under de närmaste 15 månaderna.

- Uppdraget kompletterar på ett utmärkt sätt vår verksamhet med återvinning vid anläggningen i Karlskoga. Vi får ökade volymer av råvaror som på senare tid visat god prisutveckling, säger Christian Karstensen, VD Kilsta Metall. Vid månadsskiftet juli-augusti steg priset på skrot med cirka 20 % vilket positivt påverkar Kilsta Metalls hela verksamhet. Vi tror på en fortsatt god prisutveckling.

För mer info

Christian Karstensen

0586 - 500 30

VD Kilsta Metall AB

Kilsta Metall är verksamt inom fragmentering av aluminium, upparbetning av mixmetaller, hantering av slaggprodukter från stålverk och industririvningar. Bolaget har utvecklat en egen industriell process som innebär möjligheter till snabb tillväxt med god lönsamhetspotential. Bolaget har ca 2100 aktieägare.

Kilsta Metall-aktien är listad på Nordic MTF.