RIKTAD NYEMISSION TILL GEM GLOBAL YIELD FUND

Styrelsen i Metallvärden i Sverige AB (publ.) (”Metallvärden”) har beslutat att emittera 1.500.000 aktier till GEM Global Yield Fund (”GEM”). Emissionen är resultatet av den andra utbetalningen från GEM i enlighet med det finansieringsavtal som tecknades mellan Metallvärden och GEM i december.

Aktierna emitteras till ett pris av 0,043 SEK per aktie, totalt 64.500 SEK. Priset per aktie är definierat som 90 % av ett vägt snittpris för alla transaktioner i aktien under de 30 handelsdagar med undantag för de dagar då nämnda snittpris understeg 0,04 SEK, vilket är aktiens kvotvärde.

Genom emissionen ökas bolagets aktiekapital med 60.000 SEK

För detaljer om avtalet med GEM – se pressmeddelande som publicerats den 27 december och som återfinns på www.metallvarden.se

ANALYS AV METALLVÄRDEN

Mangold Fondkommission har baserat på Metallvärdens delårsrapport för första kvartalet 2015 publicerat en analys av bolaget. Analysen återfinns på www.mangold.se under fliken Mangold Insight.

För mer information kontakta:

Björn Grufman, koncernchef

Tel: 08 – 440 84 60