Sista handelsdag före sammanläggning av aktier i Kilsta Metallvärden AB (publ.)

Årsstämman i Kilsta Metallvärden AB (publ.) (”Bolaget”) beslutade den 28 april att en sammanläggning av aktier skall göras varvid 100 befintliga aktier kommer att ersättas av en ny aktie.

Bakgrund och tidsplan för sammanläggningen har tidigare kommunicerats – se Pressmeddelande daterat 26 maj 2011.

Styrelsen i Kilsta Metallvärden påminner om att sista dagen för handel i bolagets aktier innan sammanläggning är idag – måndagen 30 maj 2011.

Aktieägare behöver inte vidta någon åtgärd med anledning av sammanläggningen. I det fall att en aktieägares innehav inte är jämt delbart med 100 kommer innehavet att gratis kompletteras med det antal aktier som erfordras för att respektive aktieägares innehav blir jämt delbart med 100 och sålunda vid sammanläggningen resulterar i ett antal hela nya aktier.

Tidsplan för sammanläggningen

30 maj 2011       Sista dag för handel med Bolagets aktier före sammanläggningen.

31 maj 2011       Första dag med handel med Bolagets aktier efter sammanläggningen. Ny aktiekurs som återspeglar effekten av sammanläggningen.

3 juni 2011         Avstämningsdag för sammanläggningen

7 juni 2011         Sammanlagda aktier finns inbokade på aktieägarna depåer. Aktier som handlats den 31 maj eller senare redovisas sålunda på aktieägarens depå denna dag.

För mer information kontakta:

Lars Ransgart, styr. ordf.

Tel: 070 – 729 43 39

lars.ransgart@ransgart.se