STÄMMOKOMMUNIKÉ

(NGM: KILS MTF)

- Aktieägarna i Kilsta Metall AB (publ) har idag, tisdag den 12 maj 2009, genomfört sin årsstämma i Karlskoga.

- De väsentliga beslut som togs var följande:

- Årsredovisning och utdelning

Stämman fastställde resultat- och balansräkningarna enligt framlagd årsredovisning avseende verksamhetsåret 2008. Stämman beslutade att ingen utdelning skall utgå

för år 2008 och att årets vinst balanseras i ny räkning. Styrelsen och verkställande direktören beviljades därefter ansvarsfrihet

för räkenskapsåret 2008.

- Styrelseval och arvoden

Vid valet av ordinarie styrelseledamöter för 2009 omvaldes Peter Zeidler och Mikael Berglund samt nyvaldes Christian Karstensen. Vid det efterföljande konstituerande styrelsemötet valdes Peter Zeidler till styrelsens ordförande. Bolagsstämman beslutade att arvode till styrelsen för tiden intill nästa årsstämma skall utgå med 114 000 kronor, att av styrelsen fördelas mellan dess ledamöter.

Arvode till revisorn skall utgå enligt godkänd räkning.

- Nyemission

Stämman beslutade att genomföra en nyemission med företräde till bolagets aktieägare. Villkoren ska vara att för varje befintlig aktie ges rätt att teckna två nya till teckningskursen 5 öre.

Kilsta Metall är verksamt inom fragmentering av aluminium, upparbetning av mixmetaller, hantering av slaggprodukter från stålverk och industririvningar. Bolaget har utvecklat en egen industriell process som innebär möjligheter till snabb tillväxt med god lönsamhetspotential. Bolaget har ca 2100 aktieägare.

Kilsta Metall-aktien är listad på Nordic MTF.

För mer information:

Christian Karstensen