Graninge sänker elpriserna

Report this content

Graninge sänker elpriserna Den 1 februari sänker Graninge elpriset till samtliga kunder utan tidsbundna avtal, det s k tillsvidare-priset, med drygt 17 procent till 39,5 öre/kWh. Priset gäller exklusive energiskatt, elcertifikatavgift och moms. Dessutom sänks priserna på nya tidsbundna avtal. Lars Molde, VD för Graninge Energimarknad, säger i en kommentar att sänkningen motiveras med sjunkande råkraftpriser på den nordiska elbörsen Nord Pool: -- Vår el kommer enbart från vatten och vind och vi har dessutom en av marknadens lägsta elcertifikatavgifter, den är för närvarande 1,88 öre/kWh exkl energiskatt och moms, vilket ger våra kunder ytterligare fördelar. Ytterligare frågor: Lars Molde, VD i Graninge Energimarknad, 08-753 5024 Kalle Karlsson, Graninges informationschef, 08-753 6860 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/12/20040112BIT00850/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/12/20040112BIT00850/wkr0002.pdf