Ny styrelse i Graninge AB

Pressmeddelande Ny styrelse i Graninge AB Vid torsdagens extra bolagsstämma i Graninge AB (publ) valdes ny styrelse på grund av ändrade ägarförhållanden. Graninge är sedan den 4 november i år dotterbolag till Sydkraft. Sydkraft och dess huvudägare E.ON kontrollerar i nuläget cirka 75 procent av aktierna i Graninge. Tre företrädare för Sydkraft nyvaldes i styrelsen - Lars Frithiof, Jan Bengtsson och Per-Ove Jönsson. Övriga fyra ledamöter omvaldes: Werner Brinker, Mats Cederholm, Lars Enslöf och Anders Nordin. Ytterligare frågor: Lars Enslöf, Graninges VD och koncernchef, telefon 08-753 5004. Kalle Karlsson, Graninges informationschef, 08-753 6860 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/20/20031120BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/20/20031120BIT00430/wkr0002.pdf