10-års jubileum för Granngårdens egna hästfoder

I år firar ett av Sveriges mest omtyckta hästfoder 10 år på marknaden. Det som började med en kundfråga om en fodersort har idag vuxit till en serie foder för både elitryttare och motionsryttare. Granngården har tillsammans med några av Sveriges främsta foderexperter brutit ny mark genom åren och är idag en ledande spelare inom hästfoder.

”Varför har ni inte müslifoder?” var det en kund som frågade i en Granngårdenbutik för 10 år sedan. Sagt och gjort bestämde sig Granngården för att skapa en egen havrefri müsli. Det var starten till vad som idag är en av Sveriges mest omtyckta foderserie.

”Granngårdens egna hästfoder är idag en naturlig del av många hästälskares vardag, från några av de främsta elitryttarna till stall över hela landet. Vår ambition är att hela tiden fortsätta utveckla det bästa för hästen enligt senaste forskningsrönen” säger Per Sigvardsson, VD på Granngården.

Granngårdens har djupa rötter i det svenska lantbruket. Hästfodret är, så långt det är möjligt, producerat i Sverige av svenska råvaror av högsta kvalitet, fria från tillsatser och konserveringsmedel. Flera av Sveriges tävlingshästar inom exempelvis trav och dressyr väljer Granngårdens foder.

”Det märks i ridningen när hästen får rätt foder” säger Gabriella Tichelaar, Dressyrryttare

Fodret har utvecklats tillsammans med några av landets främsta ryttare och foderexperter. En av dessa är foderexperten PG Åhäll som tillsammans med Granngården och olika innehållsleverantörer har utvecklat det som idag är känt som Granngårdens foderserie. Den stora kunskapen om foder är något som kunderna, på alla nivåer, värdesätter.

”I Granngårdens butiker finns det god kunskap att få när man ska välja rätt foder till sin häst” Säger Kelly Shild Berglind, Hoppryttare.

Granngården arbetar ständigt med att utveckla, testa och utvärdera sitt fodersortiment. Oavsett mål, funktion eller behov så ska hästägaren alltid hitta den fodertyp som passar just dennes häst bäst hos Granngården.

Se vår tårtfilm här.

Sofia Ståhlros, Innehållsansvarig Granngården
E-post: sofia.stahlros@granngarden.se
Telefon: 040-313240

Med våra butiker och vår e-handel vill vi inspirera och underlätta för dig som vill leva ett jordnära liv. Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur.

Granngården erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vi är den kunniga och hjälpsamma grannen som vill underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Vi har 111 butiker runt om i Sverige och driver e-handel här på granngården.se. Granngården har cirka 550 anställda och omsättningen är cirka 1,8 miljarder kronor per år.

Granngårdens egna hästfoder är idag en naturlig del av många hästälskares vardag, från några av de främsta elitryttarna till stall över hela landet. Vår ambition är att hela tiden fortsätta utveckla det bästa för hästen enligt senaste forskningsrönen.
Per Sigvardsson, VD på Granngården