Granngården avvecklar butik i Gällivare

Efter behov av nya butikslokaler har förutsättningar för en lönsam butik tyvärr omöjliggjorts. Granngården stänger därmed sin uppskattade butik efter många års verksamhet i Gällivare.

Granngården Gällivare
Vi har under många år drivit en framgångsrik butik i Gällivare som varit väldigt uppskattad av våra kunder, berättar Olof Fransson, Försäljningschef på Granngården. Tyvärr har vi blivit uppsagda för avflyttning från våra befintliga lokaler av Gällivare kommun. Vi har haft en dialog med Gällivare kommun angående ersättningslokaler men tyvärr har kommunen inte kunnat presentera nya lokaler som motsvarar våra förutsättningar fortsätter Olof Fransson.

Den lokal som kommunen presenterat har inte helt uppfyllt våra önskemål och dessutom inneburit en betydligt högre hyra vilket resulterar i att våra förutsättningar för en lönsam butik omöjliggjorts. Granngården har även på egen hand letat efter alternativ då vi vet att kunderna uppskattar vår butik samt att vi gärna ser fortsatt verksamhet i Gällivare. Tyvärr har vi inte funnit dessa alternativa lokaler utifrån de ekonomiska förutsättningar som krävs för vår verksamhet. Vi tvingas således meddela att vi tyvärr stänger vår butik i Gällivare den 2 April 2018. Jag vill passa på att tacka våra kunder i Gällivare för alla trevliga år tillsammans och samtidigt tacka Veronica Engström med personal för deras fantastiska insatser avslutar Olof Fransson.

Olof Fransson, Försäljningschef Granngården
E-post: olof.fransson@granngarden.se

Granngården har varit en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi bred kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Granngården vänder sig till alla människor som vill leva det jordnära livet. Med 112 butiker runt om i Sverige, samt vår e-handelsbutik, är vi den kunniga och hjälpsamma grannen som inspirerar och underlättar för människor som vill leva jordnära. Vi erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö. Vi har cirka 800 anställda och en omsättning på cirka 1,9 miljarder kronor per år.

Jag vill passa på att tacka våra kunder i Gällivare för alla trevliga år tillsammans och samtidigt tacka Veronica Engström med personal för deras fantastiska insatser.
Olof Fransson, Försäljningschef på Granngården