Granngården avvecklar butiken i Barkarby

Förutsättningarna för att driva butik i Barkarby har tyvärr förändrats och butiken är ej längre lönsam. Utifrån dessa förutsättningar har Granngården tagit beslut om att avveckla butiken i Barkarby och hälsar kunderna välkomna till närliggande butiker i Stockholmsområdet och till granngården.se.

- Vi har under många år drivit vår butik i Barkarby som varit väldigt uppskattad av våra kunder, berättar Olof Fransson, VD på Granngården. Tyvärr har dock förutsättningarna för att driva butiken förändrats och butiken är ej lönsam. Vi har utifrån dessa förutsättningar tagit ett beslut att avveckla vår butik i Barkarby fortsätter Olof Fransson.

Granngården i Barkarby etablerades 2014 och 5 st anställda berörs av nedläggningen.

- Jag vill passa på att tacka alla våra kunder i Barkarby för alla trevliga år tillsammans och samtidigt hälsa våra kunder välkomna till våra butiker i Stockholm: Arninge, Haninge och Värmdö samt online till granngården.se. Stort tack även till Patrick Wester med personal som drivit vår butik med ett fantastiskt engagemang avslutar Olof Fransson.

Granngården i Barkarby stänger 210829.

Olof Fransson, VD Granngården
E-post: olof.fransson@granngarden.se

Om Granngården Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se.