Granngården avvecklar butiken i Horred

- Förändrade förutsättningar för den uppskattade butiken i Horred leder till att driften tyvärr inte längre är lönsam, berättar Olof Fransson, Landschef på Granngården.

Granngården Horred

- Vi har under många år drivit vår butik i Horred som varit väldigt uppskattad av våra kunder, berättar Olof Fransson, Landschef på Granngården. Tyvärr har förutsättningarna för att driva butiken förändrats och butiken är ej längre lönsam. Vi har utifrån dessa förutsättningar tagit ett beslut att avveckla vår butik i Horred fortsätter Olof Fransson.

Jag vill passa på att tacka våra kunder i Horred för alla trevliga år tillsammans och samtidigt hälsa dem välkomna till vår butik i Kinna samt online till granngården.se. Stort tack även till Christian Järeslätt med personal som drivit vår butik med ett fantastiskt engagemang avslutar Olof Fransson.

Granngården i Horred stänger 190601.

Olof Fransson, Landschef Granngården
E-post: olof.fransson@granngarden.se

Granngården har varit en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi bred kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Granngården vänder sig till alla människor som vill leva det jordnära livet. Med 111 butiker runt om i Sverige, samt vår e-handelsbutik, är vi den kunniga och hjälpsamma grannen som inspirerar och underlättar för människor som vill leva jordnära. Vi erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö. Vi har cirka 800 anställda och en omsättning på cirka 2 miljarder kronor per år.

Olof Fransson, Landschef på Granngården