Granngården lanserar eget prisvärt hund- och kattfoder

Granngården lanserar sitt eget svensktillverkade hund- och kattfoder, helt fritt från konstgjorda smaker, färgämnen och konserveringsmedel.

– Vi är väldigt glada att vi kan erbjuda ett foder med hög kvalitet till ett riktigt bra pris. Med ett svensktillverkat foder hjälper vi dessutom till att minska transporter och stödjer svenskt jordbruk, säger Jeanette Skoglösa, foderexpert på Granngården.

Granngårdens hundfoder och kattmat består av följande fyra sorter:
Hundfoder Original är ett högkvalitativt helfoder som passar för unga och vuxna hundar av alla raser med normal aktivitetsnivå.

Hundfoder Premium är ett köttbaserat helfoder för både små och stora hundar. Passar vid tillfällen som ställer höga krav på ett energi- och näringsrikt foder – som till bruks-, tjänste-, drag- och jakthundar samt till dräktiga och digivande tikar. Det innehåller även fructo-oligo-sakkarider (FOS) som underlättar matsmältningen samt upptagningen av näringsämnen.

Kattmaten passar katter i alla åldrar, är köttbaserat och finns i två smaker, Oxkött samt Kyckling och Lax och har spröda och smakrika bitar.

Alla Granngårdens nya foder är helt fria från konstgjorda smaker, färgämnen och konserveringsmedel. De innehåller även omega 3 (EPA, DHA) och omega 6 för frisk hud och fin päls.

Läs mer här: http://www.granngarden.se/granngardens_egna_foder

Sofia Ståhlros, kommunikatör Granngården, tel nr 040-31 32 40

sofia.stahlros@granngarden.se

Granngården är en rikstäckande butikskedja med 109 butiker i Sverige. Granngården vill underlätta vardagen, ge kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård. Våra kunder kan välja att handla i någon av våra 109 butiker, från Ystad i syd till Gällivare i norr. De kan även handla dygnet runt på www.granngården.se. Under varumärket Nordpost bedriver vi postorder mot företag. Vi är drygt 550 anställda som omsätter ca 1,6 miljarder kr. Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment till konkurrenskraftiga priser. Grönare odling och gladare djur!