Granngården öppnar i Svågertorp

På torsdag öppnar Granngården upp portarna till sin nya butik i Svågertorp i Malmö. Den nya butiken står redo för att ta emot kunder från både Malmö med omnejd och Köpenhamn.

– Vi är väldigt glada över att kunna presentera denna etablering i ett av Malmös mest intensiva handelsområden. Vi ser en stor potential inom trädgård, husdjur, häst samt konfektion som tillsammans med övriga produktområden kommer berika Svågertorp med ”grönare odling och gladare djur”, säger Olof Fransson, försäljningschef för Granngården.

Granngårdens nya butik kommer ligga mitt i handelsområdet med bland annat Rusta, Jula och Electrolux Home som närmsta grannar. Butiken på Cypressvägen flyttar således till nya fräscha lokaler i Svågertorp.

– Vi är stolta över att kunna bidra med en ny fin butik i Svågertorp. Vi önskar både nya och gamla kunder varmt välkomna, säger butikschefen Jimmy Rosenstedt.

Granngården är den goda grannen sedan 1880. Hos Granngården hittar du allt för din hund, häst, katt eller trädgård.

Sofia Ståhlros, kommunikatör Granngården, tel nr 040-31 32 40
sofia.stahlros@granngarden.se

Granngården är en rikstäckande butikskedja med 109 butiker i Sverige. Granngården vill underlätta vardagen, ge kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård. Våra kunder kan välja att handla i någon av våra 109 butiker, från Ystad i syd till Gällivare i norr. De kan även handla dygnet runt på www.granngården.se. Under varumärket Nordpost bedriver vi postorder mot företag. Vi är drygt 550 anställda som omsätter ca 1,6 miljarder kr. Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment till konkurrenskraftiga priser. Grönare odling och gladare djur!