Granngården öppnar ny butik i Vetlanda

Granngården fortsätter att expandera, denna gången med en ny butik i Vetlanda.

I 140 år har vi varit en leverantör till svenska bönder, detta har över tid gett oss en unik kompetens inom odling, djur och natur som allt fler kunder upptäcker hos oss, säger Olof Fransson, VD på Granngården. Vi brukar sammanfatta att vårt erbjudande är rejäla produkter till människor som vill leva det jordnära livet.

Granngården Vetlanda

Vi har under många år drivit en framgångsrik butik i Vetlanda, berättar Olof Fransson. Vi har länge letat efter ett nytt läge i Vetlanda och vi är riktigt glada över att nu kunna presentera vår nya butik.

Med den nya butiken stärker Granngården sin närvaro i Vetlanda samtidigt som vi nu kan erbjuda våra kunder ett mycket större utbud ur vårt sortiment. Den nya butiken kommer innehålla en större butiksyta vilket möjliggör ett bättre utbud inom våra sortimentsområden såsom husdjur, lantdjur, häst & ryttare, trädgård samt hus & hem. Under våren öppnar vi även en stor utemarknad med inspiration för alla trädgårdsintresserade kunder avslutar Olof Fransson.

Jag är väldigt glad att få möjligheten att öppna en helt ny butik för våra kunder i Vetlanda, säger Eva-Lena Linderoth, butikschef för Granngården i Vetlanda. Vår nya butik möjliggör bättre disponering inom de varugrupper som varit begränsade på grund av tidigare liten yta. I den nya butiken kommer vi få mycket bättre förutsättningar att visa hela vårt erbjudande på ett betydligt bättre och mer överskådligt sätt. Jag tillsammans med min personal hälsar alla gamla som nya kunder varmt välkomna till vår nya butik avslutar Eva-Lena.

Nya Granngården i Vetlanda öppnar 12 mars 2020 och den nya butiken är belägen på Kolvägen 13.

Olof Fransson, landschef Granngården
E-post: olof.fransson@granngarden.se

Granngården har varit en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi bred kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Granngården vänder sig till alla människor som vill leva det jordnära livet. Med 110 butiker runt om i Sverige, samt vår e-handelsbutik, är vi den kunniga och hjälpsamma grannen som inspirerar och underlättar för människor som vill leva jordnära. Vi erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö. Vi har cirka 850 anställda och en omsättning på cirka 2,1 miljarder kronor per år.