Granngården satsar vidare på service

Som ett led i Granngårdens satsning på service och tjänster har de under 2018 investerat i flertalet nya verkstäder. I ett allt tuffare butiksklimat fortsätter Granngården sin expansion med fokus på kunden.

Det har för oss varit ett naturligt steg i vår vidare satsning på service säger Fredrik Dalengård, nordisk affärsutvecklare. Vi strävar ständigt efter att kunna erbjuda helhetslösningar till våra kunder, där servicetjänster är en av våra stora konkurrensfördelar mot rena nätaktörer och större varuhuskedjor utan motsvarande lösning. Granngården paketerar dessa lösningar i konceptet Grannhjälpen.

I Grannhjälpens tjänsteutbud erbjuds fortsatt hjälp med installationer samt trädbeskärning, i tillägg till service på maskiner och reparationer både inom och utanför garantitiden, i hela landet.

Tack vare etableringen av våra nya verkstadshubbar kan vi på ett kostnadseffektivt sätt hjälpa ännu fler kunder, dessutom på kortare tid, säger Jenny Johansson, operativ chef för Grannhjälpen. Vi har möjlighet att serva alla maskiner från de varumärken vi säljer, oavsett var kunden köpt sin produkt. Med vår fysiska närvaro på flertalet orter finns vi tillgängliga för de allra flesta kunder.

Typiska uppdrag som verkstäderna hjälper till med är felsökning, reparationer och underhåll av motordrivna redskap. Dessutom erbjuds vinterförvaring och service av de allt mer vanligt förekommande robotgräsklipparna.

Vår ambition är att erbjuda en helhetslösning för kunden, från behovsanalys och rätt produkter vid köptillfället, till installation och service efter köp. Flera spännande satsningar kommer lanseras under 2019, tillägger Dalengård och Johansson.

Sedan vi lanserade Grannhjälpen 2016 ser vi att fler och fler kunder önskar hjälp och uppskattar vårt erbjudande, merparten av våra kunder önskar exempelvis inte att installera sin robotgräsklippare själv. Grannhjälpen finns här som den hjälpsamma grannen, alltid till hands, avslutar Fredrik Dalengård.

Inför säsong 2019 har Granngården 9 verkstadshubbar som servar samtliga 112 butiker runtom i Sverige, i tillägg till en stor ambulerande flotta av installatörer.

Fredrik Dalengård, Affärsutvecklare Grannhjälpen
E-post: fredrik.dalengard@granngarden.se
Telefon: 0761-39 86 35

Granngården har varit en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi bred kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Granngården vänder sig till alla människor som vill leva det jordnära livet. Med 112 butiker runt om i Sverige, samt vår e-handelsbutik, är vi den kunniga och hjälpsamma grannen som inspirerar och underlättar för människor som vill leva jordnära. Vi erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö. Vi har cirka 800 anställda och en omsättning på cirka 2 miljarder kronor per år.

Vi strävar ständigt efter att kunna erbjuda helhetslösningar till våra kunder.
Fredrik Dalengård, Affärsutvecklare