Granngården storsatsar och expanderar med fyra nya butiker

Granngården fortsätter att växa nu med tre nya butiker i Haninge, Linköping och Nyköping samt en ometablering av butiken i Söderhamn.

Gemensamt för de nya butikerna är ett förstärkt koncept där kunden är satt i fokus. Ny navigation i butikerna gör det enkelt för kunden att handla och det bredare sortiment - noga utvalt för människor som delar Granngårdens intresse för det jordnära livet - är en del av innehållet i de nya butikerna.

I över hundra år har vi varit en leverantör till svenska bönder, detta har över tid gett oss en unik kompetens inom odling, djur och natur som även fler och fler privatpersoner också har upptäckt, säger Per Sigvardsson VD på Granngården. Vi brukar sammanfatta att vårt erbjudande är rejäla produkter till människor som vill leva det jordnära livet. Vi har analyserat Sverigekartan och identifierat ett 30-tal nya lägen som vi nu aktivt arbetar vidare med för möjliga etableringar.

Granngården Haninge

Stockholm är ett av våra fokusområden där vi ämnar öppna många fler butiker, berättar Olof Fransson, Försäljningschef på Granngården. Vi är därför väldigt glada att få meddela att vi etablerar en ny butik i Haninge i samma fastighet som Ö&B.

Med den nya butiken stärker Granngården sin närvaro i södra Stockholm samtidigt som de komplettera utbudet i Haninge med Granngårdens erbjudande. Den nya butiken har en stor utemarknad med växter och inspiration för trädgårdsintresserade. Vidare erbjuder butiken Granngårdens omfattande häst- och ryttarsortiment men även deras breda husdjursortiment.

Nya Granngården i Haninge öppnar 27 April 2017.

Granngården Nyköping

Nyköping är en stad som vi länge önskat etablera oss i, säger Olof Fransson. Det är därför extra roligt att inleda 2017 med att öppna en butik som erbjuder kunderna i Nyköping allt för det jordnära livet. Den nya butiken på Gumsbacken i Nyköping blir granne med bland annat Willys och Blomsterlandet och erbjuder ett brett sortiment inom trädgård, häst- och ryttare, husdjur, maskin och en utemarknad innehållande växter och inspiration.

Nya Granngården i Nyköping öppnar 26 januari 2017.

Granngården Linköping

Vi har länge sökt ett attraktivt läge i Linköping och när vi nu får möjlighet att etablera en butik i Tornby tillsammans med NCC är vi väldigt nöjda säger Olof Fransson. NCC uppför en helt ny fastighet i Tornby-området i anslutning till bland annat Bauhaus, XXL-sport mfl.

Vi etablerar vår butik i första delen av denna fastighet mitt emot befintliga aktörer. Även här erbjuder vi våra kunder inspiration för trädgården med en stor utemarknad och en butik med hela vårt erbjudande, säger Olof Fransson.

Nya Granngården Linköping öppnar under våren 2018.

Granngården Söderhamn

Granngården ometablerar dess befintliga butik i Söderhamn till ett nytt läge vid norra infarten från E4 bredvid Best Western Hotell.

Vår nya butik är betydligt större och innebär att vi utökar vårt erbjudande inom bland annat trädgård, häst, husdjur samt maskin och skog, säger Olof Fransson.

Nya Granngården i Söderhamn öppnar 29 september.

Vi är öppna för fler förslag och välkomnar alla intressenter att kontakta oss, avslutar Olof Fransson.

För mer information kontakta:
Per Sigvardsson, VD Granngården, 040-31 32 12, per.sigvardsson@granngarden.se

Granngården har varit en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi bred kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Granngården vänder sig till alla människor som vill leva det jordnära livet. Med 109 butiker runt om i Sverige, samt vår e-handelsbutik, är vi den kunniga och hjälpsamma grannen som inspirerar och underlättar för människor som vill leva jordnära. Vi erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö. Vi har cirka 550 anställda och en omsättning på cirka 1,8 miljarder kronor per år.

Granngården framtida etableringsplan innehåller ett 30-tal identifierande lägen. Fokus är att förtäta sig i storstadsområden som Stockholm, Göteborg och Malmö. – Vi är öppna för fler förslag och välkomnar alla intressenter att kontakta oss.
Olof Fransson, försäljningschef Granngården