Granngården Svågertorp stödjer katthem i Skumparp

Granngården firar en miljon kundklubbsmedlemmar med att stödja 109 olika katthem i Sverige. Butiken i Svågertorp har valt att hjälpa Lena Nilsson, en passionerad kattälskare i Skumparp, Skåne.

– Vi valde att stödja Lena eftersom hon är en sann djurvän, en eldsjäl som lever för sina katter. Hon hade redan hittat till vår butik i Svågertorp och köpte med omsorg olika kvalitetfoder till djuren hemma i huset, säger Kamilla Hansson, butikschef på Granngården Svågertorp.

Lena har idag 14 katter i sitt katthem i Skumparp som hon hjälper med husrum och mat. Vid flera tillfällen har det hänt att människor tröttnar på sina katter och dumpar dem i en låda i skogen. När katter kommer till Lena är de därför ofta i behov av medicinsk vård. Då får hon hjälp av Kattkommando syd som hjälper henne med kastrering och veterinärvård.

– Katterna betyder oerhört mycket för mig. Jag älskar alla djur och har liksom gjort det hela livet. Det bara är så. Jag struntar egentligen i min egen mat så länge katterna får bra föda, säger Lena Nilsson.

Granngårdens kampanj skapades med anledning av att kundklubben i juni passerat en miljon medlemmar. Lena Nilsson är därför en av 109 olika katthemsägare som får ett presentkort på 1500 kronor.

– Många av våra kundklubbsmedlemmar har husdjur och precis som dem har vi en mycket bred kunskap och empati för våra djur. Många katter har det dessutom tufft i vårt land och vi kände att vi ville göra något extra för våra dem, säger Emilia Sahlén, kundklubbschef på Granngården.

Emilia Sahlén, kundklubbschef, Granngården, tel nr 040 – 31 32 01.

emilia.sahlen@granngarden.se

Granngården är en rikstäckande butikskedja med 109 butiker i Sverige. Granngården vill underlätta vardagen, ge kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård. Våra kunder kan välja att handla i någon av våra 109 butiker, från Ystad i syd till Gällivare i norr. De kan även handla dygnet runt på www.granngården.se. Under varumärket Nordpost bedriver vi postorder mot företag. Vi är drygt 500 anställda som omsätter ca 1,7 miljarder kr. Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment till konkurrenskraftiga priser. Grönare odling och gladare djur!