Granngården växer och öppnar nya butiker

(2012-03-29) Intresset för trädgård, djur och natur ökar och dessa områden ligger Granngården varmt om hjärtat. Under våren fortsätter en av landets äldsta butikskedjor sin stabila expansion och öppnar två nya butiker – en i Karlstad och en i Kristianstad. I Norrtälje skedde en ometablering i mars.
I höst slås portarna upp för en ny butik i Falun. Och fler butiker är på gång.

Håkan Eriksson, försäljnings- och marknadschef Granngården:
– Arbetet med vårt nya butikskoncept påbörjades redan 2009. Vi ville skapa ett nytt, modernt lättöverskådligt detaljhandelskoncept som attraherar kunderna. Vårt produktsortiment är brett och det ska vara enkelt att hitta det man söker i våra butiker. Butikskonceptet har varit framgångsrikt. Under 2011 ometablerade vi sex nya butiker. Nu fortsätter expansionen i större städer där vi inte är etablerade eller där kundunderlaget medger ännu en etablering.

Granngårdens 108 butiker riktar sig både till privatpersoner och professionella med ett brett sortiment, för hela familjen. Företagets rötter i det svenska lantbruket ger en unik kompetens inom växtodling och djurhållning. Förutom detta finns grillar, skor & stövlar samt maskiner och verktyg för trädgård och fritid i sortimentet.

De nya butikerna ligger i välkända handelsområden som Gräsdalen i Karlstad, Härlövs handelsområde i Kristianstad och Östra Dalregementet i Falun.

För ytterligare information kontakta

Håkan Eriksson, försäljnings- och marknadschef, 040-31 32 35 eller hakan.eriksson@granngarden.se.

För pressmaterial och bilder:

Sofia Ståhlros, kommunikatör, 040-31 32 40 eller sofia.stahlros@granngarden.se

Granngården är en rikstäckande butikskedja med ca 107 egna butiker i Sverige. Våra kunder kan även handla dygnet runt på granngården.se. Under varumärket Nordpost bedriver vi postorder mot företag. Vi är drygt 800 anställda som omsätter ca 2 miljarder kr. Granngården vill underlätta vardagen, ge kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård.
Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment till konkurrenskraftiga priser.

Snabbfakta

Intresset för trädgård, djur och natur ökar och dessa områden ligger Granngården varmt om hjärtat. Under våren fortsätter en av landets äldsta butikskedjor sin stabila expansion och öppnar två nya butiker – en i Karlstad och en i Kristianstad. I Norrtälje skedde en ometablering i mars. I höst slås portarna upp för en ny butik i Falun. Och fler butiker är på gång.

– Arbetet med vårt nya butikskoncept påbörjades redan 2009. Vi ville skapa ett nytt, modernt lätt-överskådligt detaljhandelskoncept som attraherar kunderna. Under 2011 ometablerade vi sex nya butiker. Nu fortsätter expansionen i större städer där vi inte är etablerade eller där kundunderlaget medger ännu en etablering.
Håkan Eriksson, försäljnings- och marknadschef Granngården