Nu erbjuder Granngården abonnemang av snöslungor

Granngårdens tjänstekoncept Grannhjälpen utökas hösten 2020 med abonnemang av snöslungor. Genom att abonnera sin snöslunga via Grannhjälpen får kunden löpande en ny, uppgraderad maskin – och får en lägre månadskostnad än traditionell finansiering.

Svensk vinter innebär ofta krävande snöröjning. För att underlätta arbetet med att röja snö erbjuder Granngården snöslungor för att effektivisera jobbet – nu dessutom med flexibelt ägande med deras abonnemangstjänst.

- Efter ett lyckat test i fyra butiker förra vintern ser vi stor efterfrågan och potential hos våra kunder. Vi kan gladeligen meddela att vi nu erbjuder vår nya abonnemangstjänst av snöslungor i alla butiker, säger Olof Fransson, VD för Granngården. Detta innebär en jordnära lösning till lägre kostnad och samtidigt ett modernt sätt att äga sin maskin på.

I Granngårdens abonnemangstjänst ingår högkvalitativa maskiner av de senaste modellerna och alltid med tekniskt underhåll – så att kunden säkerställs en ny och fräsch maskin.

Fördelar med abonnemang

- Det finns många fördelar med att abonnera sin trädgårdsmaskin, säger Jenny Johansson, ansvarig för tjänster hos Granngården. Bland annat ingår service och en ny maskin erbjuds i samband med att kunden förnyar sitt abonnemang.

Genom att teckna abonnemang av snöslunga får kunden ett flexibelt ägande i 36 månader. På så vis blir det hela tiden en förutsägbar månadskostnad och dessutom en lägre kostnad än vid traditionell finansiering. Abonnemangslösningen innebär att det heller inte är krav på kontantinsats eller handpenning.

Konkurrenskraftiga snöslungor från Ariens

Snöslungor som erbjuds genom Granngårdens abonnemangstjänst är från Ariens – ett varumärke som premieras för lättanvända kvalitetsmaskiner med utmärkande prestanda och hantverk. Maskinerna har fantastisk kapacitet, finns både i enstegs- och tvåstegsmodell och erbjuder dessutom marknadens största snöhus.

- Abonnemanget tecknas enkelt och smidigt, antingen på plats i våra fysiska butiker eller på granngården.se, avslutar Jenny Johansson.

Granngården erbjuder sedan tidigare abonnemang även på andra trädgårdsmaskiner såsom robotgräsklippare och åkgräsklippare.

Olof Fransson, VD Granngården
E-post: olof.fransson@granngarden.se

Om Granngården
Granngården har varit en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi bred kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Granngården vänder sig till alla människor som vill leva det jordnära livet. Med 110 butiker runt om i Sverige, samt vår e-handelsbutik, är vi den kunniga och hjälpsamma grannen som inspirerar och underlättar för människor som vill leva jordnära. Vi erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö. Vi har cirka 850 anställda och en omsättning på cirka 2,1 miljarder kronor per år. Granngården ägs sedan 2016 av norska Fellekjøpet.