Nu intar Granngården Väla i Helsingborg

Idag, torsdagen den 25/2, öppnar Granngården upp sina portar på Väla i Helsingborg. Detta firas med en stor invigningsfest hela helgen lång.

Vi är väldigt glada att få öppna en butik i Helsingborg. Vår butik kommer komplettera erbjudandet för kunderna i Väla med ett brett sortiment inom trädgård, husdjur, häst samt hem & konfektion. Vi ser fram emot att erbjuda kunderna i Helsingborg ”grönare odling och gladare djur”, berättar Olof Fransson, försäljningschef på Granngården.

Granngården kommer få Systembolaget och Coop Extra som grannar.

Granngården är en rikstäckande butikskedja med 109 butiker i Sverige. Granngården vill underlätta vardagen, ge kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård. Våra kunder kan välja att handla i någon av våra 109 butiker, från Ystad i syd till Gällivare i norr. De kan även handla dygnet runt på www.granngården.se. Under varumärket Nordpost bedriver vi postorder mot företag. Vi är drygt 550 anställda som omsätter ca 1,7 miljarder kr. Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment till konkurrenskraftiga priser. Grönare odling och gladare djur!

Om oss

Om Granngården Granngården har varit en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi bred kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Granngården vänder sig till alla människor som vill leva det jordnära livet. Med 111 butiker runt om i Sverige, samt vår e-handelsbutik, är vi den kunniga och hjälpsamma grannen som inspirerar och underlättar för människor som vill leva jordnära. Vi erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö. Vi har cirka 800 anställda och en omsättning på cirka 2 miljarder kronor per år. Granngården ägs sedan 2016 av norska Fellekjøpet.