Nytt succéfoder till hund och katt hos Granngården

Under hösten lanserar Granngården ett nytt helfoder för hundar och katter – succéfodret Labb. Som kund på Granngården erbjuds du nu ytterligare ett kvalitativt katt- och hundfoder med hållbara och klimatvänliga råvaror.

Labb är ett väldigt prisvärt foder med högt näringsinnehåll som uppfyller djurets alla behov, säger Camilla Lantz, kategorichef Husdjur. Det nya sortimentet är lättöverskådligt för att enkelt kunna hitta rätt Labb-foder till din hund eller katt.

Kvalitativt och smakrikt foder för alla hundar och katter

Lanseringen av Labb innefattar ett smalt men komplett sortiment; 12 torrfoder och 4 våtfoder till hund samt 9 sorters tort foder till katt och 2 våtfoder – anpassade för både stora och små raser, med olika aktivitetsnivåer. Fodret har ett högt innehåll av protein och aminosyror som också är viktiga för djurets alla livsfaser. Labb erbjuder ett naturligt och smakrikt foder anpassat för kvalitetsmedvetna hundar och katter.

Min 11-åriga Bordercollie Rim har nyligen fasats in på Labb Senior och han fullkomligt älskar det, säger matte Fanny Gerlach, foderambassadör för Granngården.

Närproducerat med nordiska råvaror

Miljövänligt och Hållbart. Fodret produceras i Norden av enbart nordiska råvaror vilket bidrar till reducerade transportsträckor, utsläpp och miljöbelastning. Vi vill dessutom påstå att tack vare de korta avstånden från produktion till butik är Labb ett av de mest färska (och därmed mest smakrika) torrfoder vi har på marknaden, säger Camilla Lantz.

Noggrann sammansättning för fin päls och god hälsa

Proteinkällorna är animaliska och marina. De består av nordisk kyckling och fisk. Fetterna kommer även de från smakrika kycklingfetter och laxolja av högsta kvalitet. Labb-fodret har ett högt innehåll av antioxidanterna Vitamin E och C, och Omega 3 & Omega 6 fettsyror är noga balanserade. Fodret har dessutom extra fokus på de livsviktiga fettsyrorna EPA och DHA, är GMO-fritt och utan konstiga konserveringsmedel.

Vi erbjuder med Labb ett noggrant sammansatt recept som bidrar till hundar och katter får fin päls och hud, och en god hälsa, fortsätter Camilla Lantz.

Labb – Bäst i test-vinnare

I Norge har Labb en gedigen historia av Bäst i test-vinnare från bland annat norska TV2, NRK och VG. - Vi hoppas att Labb kommer göra succé även för våra svenska kunder, avslutar Camilla Lantz.Labb hundfoder och kattmat finns i Granngårdens butiker och på granngården.se från och med v.41.

För mer information vänligen kontakta:

Camilla Lantz, kategorichef Husdjur
E-post: camilla.lantz01@granngarden.se

Granngården har varit en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi bred kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Granngården vänder sig till alla människor som vill leva det jordnära livet. Med 111 butiker runt om i Sverige, samt vår e-handelsbutik, är vi den kunniga och hjälpsamma grannen som inspirerar och underlättar för människor som vill leva jordnära. Vi erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö. Vi har cirka 800 anställda och en omsättning på cirka 2 miljarder kronor per år. Granngården ägs sedan 2016 av norska Fellekjøpet.