Trollhättans Kattsluss - vinnare när Granngården stödjer landets katthem

Granngården i Trollhättan är den butik som bidragit med mest pengar i landet till sitt lokala katthem. Butikens kunder har under året bidragit med nästan 10 000 kronor till Kattslussen vid Vårviks Gård.

– Det är fantastiskt och väldigt glädjande att folk vill vara med och bidra. Det är ett bra sätt för oss och andra djurhem att visa att vi finns, säger Mia Söderlund, volontär på Kattslussen sedan fem år.

Granngården firar en miljon kundklubbsmedlemmar med att stödja katthem i Sverige. När kunder besöker butikerna, ges möjligheten att runda upp i kassan och överstigande belopp går oavkortat till ett av de 108 lokala katt- och djurhem som respektive butik valt ut. I Trollhättan har människor även bidragit med valfria donationer.

Trollhättans Kattsluss är en ideell förening sedan 1996 och är likt många andra djurhem helt beroende av gåvor, medlemsavgifter, faddrar och sponsorer. Mia Söderlund upplever att djurvänner i Trollhättan känner till deras verksamhet och intresset märks även i Granngårdens butik i Trollhättan.

– Min personal och våra kunder är väldigt engagerade och har ett stort djurintresse. Kattslussen är både välkända och seriösa i sitt omhändertagande så folk har varit mycket positiva till att man kan stödja dem på ett enkelt sätt, säger Nils-Eric Tonberg, butikschef Granngården Trollhättan.

Kan du vara ett jourhem eller på annat sätt hjälpa Trollhättans kattsluss? Läs mer här!

Granngårdens kampanj pågår fram till 31 december 2015.
Läs mer om kampanjen och om hur mycket som landets butiker har bidragit med.

Emilia Sahlén, kundklubbschef Granngården, tel nr 040-31 32 01 emilia.sahlen@granngarden.se

Granngården är en rikstäckande butikskedja med 108 butiker i Sverige. Granngården vill underlätta vardagen, ge kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård. Våra kunder kan välja att handla i någon av våra 108 butiker, från Ystad i syd till Gällivare i norr. De kan även handla dygnet runt på www.granngården.se. Under varumärket Nordpost bedriver vi postorder mot företag. Vi är drygt 550 anställda som omsätter ca 1,6 miljarder kr. Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment till konkurrenskraftiga priser. Grönare odling och gladare djur!