Admiral Ekonomi går till Grant Thornton

Revisions- och konsultföretaget Grant Thornton har förvärvat redovisningsbyrån Admiral Ekonomi AB i Västerås

Admiral Ekonomi AB har idag nio medarbetare inklusive ägaren Ewa Radgren, som nu säljer sin verksamhet till Grant Thornton med tillträde den första mars 2014.

- Det känns spännande att gå upp i en revisionsbyrå som Grant Thornton, säger Ewa Radgren. Grant Thornton har gjort sig kända för att stötta ägarledda företag med de ekonomiska frågorna och har t.ex. smarta innovativa kundlösningar som webbportalen Webbkontoret.

- Jimmy Nybom, som är kontorschef på Grant Thorntons Västeråskontor kommenterar affären så här:Admiral Ekonomi är ett välkommet tillskott till vår verksamhet. Medarbetarna har en nära kundrelation och en kompetens som väl kompletterar och tillför kundnytta även till våra befintliga kunder.

Grant Thornton i Västerås kommer efter förvärvet att ha 39 medarbetare och är en av de marknadsledande revisions- och konsultföretagen i Västerås, med en stark ambition att fortsätta att växa och utvecklas för att skapa kundnytta till entreprenörsföretag.

Jimmy Nybom, kontorschef Västerås

T +46 70 345 72 08

E jimmy.nybom@se.gt.com

T +46 708 21 71 56

Grant Thornton är ett av de snabbast växande revisions- och konsultföretagen i Sverige och har t.ex. gått i bräschen för innovativa lösningar inom ekonomiserviceområdet med sin portal Webbkontoret. Bolaget med ca 1000 medarbetare och 23 kontor i Sverige är medlem i Grant Thornton International Ltd, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsult­företag. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, ekonomiservice, skatterådgivning och annan rådgivning.