Grant Thornton - branschens bästa arbetsgivare för tredje året i rad

Grant Thornton är återigen branschbäst i undersökningen ”Sveriges Bästa Arbetsgivare”. Grant Thornton placerar sig på sjätte plats totalt och är därmed högst rankad i branschen för tredje året i rad. Det visar Universums årliga undersökning som släpps idag

I undersökningen Sveriges Bästa Arbetsgivare har drygt 35 000 medarbetare från 127 företag bedömt sin nuvarande arbetsgivare utifrån faktorerna intern identitet, nöjdhet och lojalitet. Grant Thornton kommer på sjätte plats och får för tredje året i rad bäst betyg av revisions- och konsultföretagen.

– Jag är såklart väldigt glad över att våra medarbetare för tredje året i rad rankar Grant Thornton som branschens bästa arbetsgivare. Vi ser resultatet i undersökningen som ett kvitto på att vi lyckats skapa en miljö där medarbetare trivs och utvecklas, Vi vet också att många kunder väljer att jobba med oss för att vi har engagerade medarbetare, säger Karitha Ericson, Chief People & Culture Officer.

– Resultatet harmonierar också väl med vår egen medarbetarundersökning som genomförs av TNS Sifo, där vi i år förbättrat oss inom alla områden. Motivationen är större än någonsin och medarbetarna känner sig delaktiga i det som görs och beslutas. Detta är viktiga faktorer när vi som företag inte bara ska anpassa oss till förändringarna som sker i branschen och i omvärlden, utan också försöka påverka och driva dessa, säger Karitha Ericson.

Årets framtidsbyrå
I september utsågs Grant Thornton också till ”Årets framtidsbyrå” av branschorganisationen FAR, med motiveringen: "Vinnaren har genom delaktighet, engagemang och ett modernt ledarskap nått sina visioner och mål. Med en öppen och framtidsorienterad organisation bidrar byrån till att stärka branschens attraktionskraft och tillsammans med ett väl utvecklat användande av sociala medier är vinnaren en god förebild för hela branschen".

- Kombinationen av att vara rankad som branschens bästa arbetsgivare och att vi fått utmärkelsen ”Årets framtidsbyrå” visar att vi har medarbetare som ser sin framtid hos Grant Thornton och är nyfikna på vägen dit. Satsningen på våra medarbetares utveckling är en av de viktigaste faktorerna till den starka tillväxtresa vi gjort de senaste åren, säger Karitha Ericson.

Karitha Ericson, Chief People & Culture Officer
E karitha.ericson@se.gt.com

Emilie Goldensohn, Employer Brand Manager
E emilie.goldensohn@se.gt.com

Grant Thornton är ett av Sveriges ledande revisions- och konsultföretag med vision att bidra till ett mer välmående näringsliv i Sverige. Bolaget med cirka 1100 medarbetare och 23 kontor i Sverige är medlem i Grant Thornton International Ltd, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsultföretag. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, ekonomiservice, skatterådgivning och annan rådgivning. Grant Thornton har utsetts till ”Årets framtidsbyrå” 2015 av branschorganisationen FAR.

Om Universum
Universum är världsledande inom employer branding och hjälper över 1700 kunder världen över att attrahera framtida, och behålla nuvarande, ideala medarbetare. Universums undersökningar besvaras årligen av 1,3 miljoner studenter och unga akademiker i hela världen, vilket ger en unik kunskapsbas. Läs mer på www.universumglobal.com