Grant Thornton förvärvar Duo Revision och TRIO Redovisning i Uppsala

Revisions- och konsultföretaget Grant Thornton växer i Uppsala när man förvärvar verksamheten DUO Revision och TRIO Redovisning med 15 medarbetare. Tillträdet sker den 1 januari 2015, när medarbetarna flyttar in i Grant Thorntons lokaler. Då kommer Grant Thornton att totalt ha ca 50 medarbetare i Uppsala och vara nummer två på marknaden.

- Vi är väldigt glada över att Duo Revision och TRIO Redovisning valt att komma till Grant Thornton, säger Kenth Nordin, kontorschef på Grant Thornton i Uppsala. Avsikten med förvärvet är att stärka vårt Uppsalakontor med fler medarbetare som har en gedigen kompetens för att stödja ägarledda företag, där Grant Thornton har sitt expertisområde. Vårt kontor är för närvarande under tillbyggnad för att ta emot DUO/TRIO- medarbetarna samt tre nyanställda revisorsassistenter som även de börjar i januari 2015.

Ägarna till Duo Revision kommenterar affären så här:

- Det som är intressant är att Grant Thornton är Sveriges ledande revisions och konsultföretag för ägarledda företag, säger Leif Dahl. Denna inriktning stämmer som hand i handske med vår verksamhet och de kunder vi har.

- Det är också ett företag som målmedvetet satsar på att utbilda och vidareutveckla sina medarbetare för att höja kompetens och service, tillägger Tommy Helmerskog.

Kenth Nordin, kontorschef Uppsala
E kenth.nordin@se.gt.com

Grant Thornton är ett av Sveriges ledande revisions- och konsultföretag. Bolaget med ca 1050 medarbetare och 23 kontor i Sverige är medlem i Grant Thornton International Ltd, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsult¬företag. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, ekonomiservice, skatterådgivning och annan rådgivning.

Om Duo Revision
DUO/TRIO  är fokuserade på revision, redovisning och rådgivning till ägarledda bolag. DUO Revision har sex medarbetare och Trio Redovisning har nio medarbetare. DUO/TRIO omsatte räkenskapsåret 2013/2014 drygt 16 Mkr. Företaget har verkat på Uppsalamarknaden sedan 1997, då byrån hette Deloitte & Touche Uppsala.

Grant Thornton förvärvar i Uppsala
Twittra det här
Revisons- och konsultföretaget Grant Thornton blir näst störst på Uppsalamarknaden i och med förvärvet av Duo Revision och Trio Redovisning.
Twittra det här