Grant Thornton förvärvar JosefssonÅgren Auktoriserade revisorer och fyller på VLT-huset.

Revisions- och konsultföretaget Grant Thornton har gjort ett nytt förvärv i Västerås. Denna gång är det revisions- och redovisningsbyrån JosefssonÅgren Auktoriserade revisorer med 13 medarbetare som går till Grant Thornton.

Så sent som i mars gick Admiral Ekonomi med åtta medarbetare till Grant Thornton. Nu växer revisionsföretaget ytterligare när 13 medarbetare inklusive ägarna till JosefssonÅgren ansluter till Grant Thornton i oktober. Det blir därmed ett kontor på 50 personer som kommer att flytta in i de nya lokalerna i VLT-huset som just nu iordningsställs för Grant Thornton.

- Grant Thornton är den större aktör som är mest fokuserad på dynamiska ägarledda företag och därför känns det som rätt val för oss och de kunder vi representerar, kommenterar Anders Ågren, delägare till JosefssonÅgren.

- Det känns helt rätt att sälja verksamheten till Grant Thornton, säger Per Josefsson, en av de två delägarna till JosefssonÅgren. Grant Thornton är ett spännande företag med innovativa kundlösningar som t.ex. ekonomiportalen Webbkontoret.

Jimmy Nybom, som är kontorschef på Grant Thorntons Västeråskontor kommenterar affären så här:

- JosefssonÅgren är en välrenommerad och relativt stor lokal aktör och det är oerhört glädjande att de har valt att komma till oss på Grant Thornton. Vi välkomnar såväl medarbetare som deras kunder till oss och det blir extra roligt att få en gemensam ny start i de nya lokalerna i oktober. Vi flyttar då in i nyrustade lokaler i VLT-huset, avslutar Jimmy Nybom.

Grant Thornton i Västerås kommer efter förvärvet att ha 50 medarbetare och är en av de marknadsledande revisions- och konsultföretagen i Västerås, med en stark ambition att fortsätta att växa och utvecklas för att skapa kundnytta till entreprenörsföretag.

Jimmy Nybom, kontorschef Västerås

T +46 70 345 72 08

E jimmy.nybom@se.gt.com

T +46 708 21 71 56

@GT_LisLar

@GrantThorntonSE

Grant Thornton är ett av de ledande revisions- och konsultföretagen i Sverige och har t.ex. gått i bräschen för innovativa lösningar inom ekonomiserviceområdet med sin portal Webbkontoret. Bolaget med drygt 1000 medarbetare och 23 kontor i Sverige är medlem i Grant Thornton International Ltd, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsult­företag. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, ekonomiservice, skatterådgivning och annan rådgivning.