Grant Thornton spränger Big 4-dominansen i Företagsbarometern

Grant Thornton är det enda revisions- och konsultföretaget som ökar i attraktivitet bland ekonomstudenter visar färska resultat från Universums undersökning Företagsbarometern 2014. Medan övriga företag i branschen backar eller står still i rankinglistan ökar Grant Thornton med två placeringar och splittrar härmed begreppet ”De fyra stora” inom employer branding-området.

Efter en rekordklättring förra året med 13 placeringar och en ytterligare ökning i år befinner sig nu Grant Thornton på den åtråvärda topp 20-listan över Sveriges mest populära arbetsgivare med en 19:e plats. I och med detta har även Grant Thornton passerat Deloitte i attraktivitet och begreppet ”De fyra stora” som ofta används om revisions- och konsultföretagen EY, PwC, KPMG och Deloitte är historia inom employer branding-området.

- Jag är mycket glad över vår fortsatt ökade populäritet. Vi satsar mycket på att tydliggöra vad som är unikt med Grant Thornton som arbetsgivare och det här visar att vårt arbete ger resultat. Vi vill gärna vara en utmanare och en arbetsgivare som kan erbjuda något som våra branschkollegor inte redan gör, vilket fler och fler får upp ögonen för, säger Peter Bodin, vd för Grant Thornton i Sverige.

Många lockas av Grant Thorntons unika kundfokus, dynamiska ägarledda företag, samt den öppna företagskulturen som skapar ett arbetsklimat där man även som nyanställd känner sig sedd och hörd och får vara med och påverka. Grant Thornton blev branschbäst i undersökningen Sveriges Bästa Arbetsgivare, vilket visar att företagets medarbetare trivs och utvecklas. Som ett av de revisions- och konsultföretag som vuxit snabbast de senaste åren är Grant Thornton ständigt på jakt efter nya duktiga medarbetare. I ett tillväxtföretag skapas hela tiden nya utvecklings- och karriärmöjligheter – något som attraherar dagens studenter.

Företagsbarometern, framtagen av företaget Universum, är en årligen återkommande undersökning om universitets- och högskolestudenters syn på karriär, arbetsliv och framtid. Undersökningen har besvarats av drygt 15 000 studenter som läser ekonomi, teknik, data/it och/eller juridik.

Peter Bodin, vd
peter.bodin@se.gt.com

Jenny Stråhle, Employer Brand Manager
jenny.strahle@se.gt.com

www.universum.com

Grant Thornton är ett av Sveriges snabbast växande revisions- och konsultföretag. Bolaget med ca 1000 medarbetare och 23 kontor i Sverige är medlem i Grant Thornton International Ltd, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsult­företag. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, ekonomiservice, skatterådgivning och annan rådgivning.