Grant Thornton vinner utmärkelsen "Årets småföretagsrevisor"

Revisions- och konsultföretaget Grant Thornton tilldelas utmärkelsen Årets småföretagsrevisor 2016 av Finansbarometern. Detta efter att tusen företagare med upp till 20 anställda betygsatt sina revisionsbyråer utifrån olika kriterier. Grant Thornton toppar i alla kategorier och är därmed branschbäst.

- Vi har observerat att Grant Thornton haft en positiv tendens bland småföretagskunderna under de senaste åren. Kundnöjdheten är just nu på en nivå som vi inte noterat sedan Finansbarometern började sina mätningar 2003, säger Kristian Sundberg, vd för Eastbrook, som står bakom Finansbarometern.

Grant Thorntons egna årliga kundnöjdhetsundersökning stärker detta. Senast deltog över 1200 kunder som tillsammans gav företaget betyget 8,26 på en skala från 0 till 10.

- Vi är stolta och glada över den här utmärkelsen. Att våra kunder är nöjda med oss beror på att vi har en tydlig inriktning på entreprenörsföretag, där vi stöttar dem med deras utmaningar och möjligheter och driver entreprenörernas frågor, säger Anna Johnson, vd på Grant Thornton.

Grant Thornton anordnade 2015 270 seminarier med aktuella ämnen för ägarledda företag. Företaget är dessutom en av initiativtagarna till Nationella Entreprenörsdagen i Almedalen, där fokus 2016 var hur Sverige ska bli världens bästa entreprenörsland.

En annan anledning till den höga kundnöjdheten är satsningen på att jobba digitalt, där den webbaserade kundportalen får allt fler användare. Det är en effektiv och säker lösning som i kombination med Grant Thorntons rådgivning gör att kunderna kan fokusera på kärnverksamheten.

Årets småföretagsrevisor - ranking 2016:
1. Grant Thornton
1. EY
3. PwC
4. KPMG

Om undersökningen
Finansbarometern är en av Sveriges största oberoende marknadsundersökningar med inriktning på företagens syn på sina banker och revisionsbyråer. Undersökningen är webbaserad och genomfördes under maj och juni 2016. Årets småföretagsrevisor bygger på omdömen från 1000 företag med upp till 20 anställda.

I undersökningen får kunderna betygsätta sina revisionsbyråer utifrån hur nöjd man är totalt sett, samt betygsätta pris, e-tjänster, rådgivning och servicenivå. De underliggande omdömena viktas sedan ihop utifrån hur marknaden i sin helhet värdesätter de olika parametrarna. Detta resulterar i ett totalbetyg som redovisas i form av en ranking. Finansbarometern drivs i regi av analysföretaget Eastbrook Information Lab.

Lisbeth Larsson, informationschef Grant Thornton
Twitter: @GT:_LisLar

Twitter:@GrantThorntonSE

Om Grant Thornton
Grant Thornton är ett av Sveriges snabbast växande revisions- och konsultföretag. Bolaget med cirka 1150 medarbetare och 23 kontor i Sverige är medlem i Grant Thornton International Ltd, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsultföretag. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, ekonomiservice, skatterådgivning och annan rådgivning.