Kvinnligt nätverk - Grant Thornton övertar Women in Progress medlemmar

Efter ett flerårigt samarbete mellan det kvinnliga nätverket Women In Progress och revisions- och konsultföretaget Grant Thorntons kvinnliga nätverk utökas nu samarbetet. Från den 1 maj införlivar Grant Thornton Women In Progress medlemmar i sitt eget nätverk.

Grant Thornton har lokala kvinnliga nätverk på för närvarande åtta orter runtom i landet: Stockholm, Göteborg, Malmö, Kristianstad, Helsingborg, Jönköping, Västerås och Sundsvall. Medlemmarna i Women In Progress får därmed möjlighet att träffas på fler orter än tidigare. Women in Progress kommer fortsättningsvis att fokusera på sina konsulttjänster i form av t.ex. coachande mentorprogram, vd- och karriärnätverk i mindre grupper under handledning, samt styrelseprogram. - Nu tar vi klivet fullt ut och skapar, tillsammans med Grant Thornton, bättre förutsättningar att vara Sveriges professionella nätverk för kvinnor. Samtidigt fortsätter Women In Progress att bidra till näringslivet genom att synliggöra, utveckla och ta tillvara kvinnors kompetens. - Våra kvinnliga nätverk runt om i landet expanderar och har för närvarande stor framgång, säger Lena Johnson, partner i Stockholm och en av initiativtagarna till Stockholmskontorets satsning på kvinnligt nätverk. Det är därför extra roligt att få förtroendet att förvalta Women In Progress kvinnliga nätverk och införliva det med vårt eget. Vi ser fram emot att skapa ett ännu starkare kvinnligt nätverk i Sverige och kunna utveckla det och dess medlemmar vidare. Om Grant Thorntons kvinnliga nätverk Grant Thornton startade sitt kvinnliga nätverk i Stockholm 2008 och har regelbundna nätverksaktiviteter på åtta orter runt om i landet. De knappt två tusen medlemmarna är kvinnor i ledande befattningar i näringslivet. Syftet med Grant Thorntons nätverk är att etablera affärsmässiga relationer, utbyta erfarenheter och få yrkesmässigt stöd samt göra affärer. Då Grant Thornton är det ledande revisions- och konsultföretaget för entreprenörsföretag, finns många kvinnliga entreprenörer i nätverket. Grant Thornton har 25 kontor med totalt ca 850 medarbetare från Malmö till Luleå och är medlem i Grant Thornton International. Om Women In Progress kvinnliga nätverk Women In Progress är Sveriges professionella nätverk för kvinnor och en registrerad bifirma till Neld International Consulting, som ägs och drivs av Margareta Neld. Women In Progress startade 2002 och har sedan dess utvecklats och består av två verksamhetsben – medlemskap och konsulttjänster. I medlemsnätverket finns ca 450 kvinnor, varav ca 100 i Göteborg och övriga i huvudsak i Stockholm, men det finns även medlemmar på andra orter. Kvinnorna i nätverket har fokus på karriärutveckling och söker professionella nätverksmöjligheter för att göra affärer eller etablera samarbeten. Konsulttjänsterna består av såväl individuella tjänster som grupptjänster samt en kombination av båda. Tjänsterna riktar sig mot i huvudsak chefer och potentiella styrelseledamöter.