Lena Möllerström Nording –  ny styrelseordförande i Grant Thornton

Vid årsstämman i Grant Thornton Sweden AB, valdes den 12 juni, Lena Möllerström Nording till ny styrelseordförande. Lena Möllerström Nording blir därmed den första kvinnan som väljs till styrelseordförande bland de stora revisionsaktörerna i Sverige.

Lena Möllerström Nording är auktoriserad revisor och har de senaste åren varit ansvarig för Grant Thorntons revisionsverksamhet samt suttit i styrelsen sedan 2009. Hon har även tidigare varit kontorschef.

Lena axlar rollen som styrelseordförande efter Ivar Verner som varit styrelsemedlem sedan 1999 och styrelseordförande sedan 2000 och som nu lämnar delägarskapet och ordförandeposten.

- Det är mycket hedrande att bli vald till styrelseordförande i Grant Thornton, kommenterar Lena Möllerström Nording. Vi är ett partnerägt företag som haft en god utveckling under ett antal år och som i en tuff konjunktur lyckas leverera ett rekordstarkt resultat. Var sjunde medarbetare på Grant Thornton är delägare i företaget, vilket gör att det finns en stark drivkraft och ett stort engagemang inom företaget. Min roll blir att leda det strategiska arbetet mot en fortsatt stark tillväxt och lönsamhet för Grant Thornton.

- Lena är ett utmärkt val som styrelseordförande, säger Peter Bodin, vd på Grant Thornton.  Lena har stor erfarenhet av revision och rådgivning framför allt bland medelstora och större företag där vi idag tar marknadsandelar.  Hon har den erfarenhet som krävs för att leda styrelsearbetet i den här typen av verksamhet på ett mycket bra sätt.

Lena Möllerström Nording, styrelseordförande

E lena.mollerstrom@grantthornton.se

Peter Bodin, vd

E peter.bodin@grantthornton.se

E lisbeth.larsson@grantthornton.se

Grant Thornton är ett av Sveriges ledande revisions- och konsultföretag. Bolaget med ca 840 medarbetare och 25 kontor i Sverige är medlem i Grant Thornton International, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsultföretag. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, ekonomiservice, skatterådgivning och annan rådgivning. I Sverige ägs Grant Thornton Sweden AB av 130 svenska partners som alla är aktiva i företaget.