Pressinbjudan: Invigning av Nationella Entreprenörsdagen den 29 juni i Almedalen

Revisions- och konsultföretaget Grant Thornton vill sätta fokus på entreprenörernas roll i samhället och instiftar därför tillsammans med partners en nationaldag för just entreprenörer.
Vi vill härmed bjuda in dig till evenemanget i stort och mer specifikt till invigningen på Wisby Strand den 29 juni kl. 14.00.

Under en heldag kommer mer eller mindre kända entreprenörer att medverka i paneldebatter varvat med storytelling. Bland de mer kända finns: Anna Borgeryd, Polarbröd; Henrik von Stockenström, FundedByMe; Pigge Werkelin, gotländsk serieentreprenör; Shori Zand, Avesina, Johan Waller, Centigo; m.fl.

Välkommen till invigningen

Tid: Måndagen den 29 juni 2015, kl. 14.00

Plats: Wisby Strand, Norra Bankett

Medverkande på invigningen: Peter Lindvall, regiondirektör Region Gotland; Peter Bodin, vd Grant Thornton; Niclas Carlsson, grundare och vd Founders Alliance; Sohrab Fadai, ordförande YEoS; Jessica Stark, grundare och vd SUP46; Günther Mårder, vd Företagarna samt Catharina Roos, styrelseordförande Ung Företagsamhet Stockholm. Alla medverkande finns tillgängliga för intervjuer i anslutning till invigningen.

Grant Thornton är på plats i Almedalen på Strandvägen H525 29 juni -1 juli. För detaljerat program och mer information: www.grantthornton.se/almedalen Följ oss på Twitter: @GrantThorntonSE #gtevent #almedalen

www.mynewsdesk.com

Grant Thornton är ett av Sveriges största revisions- och konsultföretag. Bolaget med 1050 medarbetare och 23 kontor i Sverige är medlem i Grant Thornton International Ltd, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsultföretag. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, ekonomiservice, skatterådgivning och annan rådgivning.