Rapport från bolagsstämman

Report this content

Rapport från bolagsstämman Utdelning Bolagsstämman godkände styrelsens förslag till utdelning om 0,75 kronor per aktie för verksamhetsåret 1998. Avstämningsdag för utdelningen är den 26 april och utdelningen sänds ut genom VPC:s försorg den 3 maj 1999. Ändrad bolagsordning Bolagsstämman beslöt godkänna ändringar i bolagsordningen, i enlighet med kallelsen till bolagsstämman, beträffande portalparagrafen och aktiekapitalet samt ändringar föranledda av Aktiebolagslagen. Styrelse och revisorsval samt arvoden Bolagsstämman beslöt att omvälja bolagets styrelse: Johan Rapp (ordf), Rutger Barnekow, Jens Christian Lorenzen, Lars-Erik Nordell, Tommy Persson och Tomas Salzmann (VD). Som ordinarie revisorer omvaldes Anders Holm och Stefan Älgne och som revisorssuppleanter nyvaldes Johan Bæckström och Anna Landerholm Granberg, samtliga KPMG. Beslöts att till styrelseledamöterna utbetala ett arvode om 360.000 kronor och att arvode till revisorerna skall utgå enligt särskild överenskommelse. Optionsprogram för ledande befattningshavare Bolagsstämman beslöt att bolaget skall upptaga ett förlagslån om nominellt 10.000 kronor genom emission av ett skuldebrev förenat med sammanlagt 155.000 avskiljbara optionsrätter till nyteckning av aktier. Förlagslånet förfaller till betalning den 3 september 1999 och löper med en årlig ränta om 5 procent. Bolagets aktiekapital kan vid fullt utnyttjande av de avskiljbara optionsrätterna komma att ökas med högst 155.000 kronor. Teckning av aktier kan, i enlighet med villkoren för optionsrätterna, ske under tiden från och med den 1 december 2001 till och med den 31 mars 2002. Emissionen skall, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, äga tecknas av det helägda dotterbolaget Print & Distribution AB, varefter detta bolag skall avskilja optionsrätterna och vidareöverlåta dessa till ledande befattningshavare inom Graphium-koncernen till ett pris som kommer fastställas utifrån en marknadsmässig värdering. Beslutet i dess fullständiga lydelse finns tillgängligt på bolagets kontor, Graphium AB, Ranhammarsvägen 29, 161 02 Bromma. ckholm 21 april 1999 phium AB relsen ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/04/22/19990422BIT00070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/04/22/19990422BIT00070/bit0002.pdf