Rapport från ordinarie bolagsstämma i XPonCard Group AB (tidigare Graphium AB)

Report this content

Rapport från ordinarie bolagsstämma i XPonCard Group AB (tidigare Graphium AB) Styrelse och revisorsval samt arvoden Bolagsstämman beslöt att omvälja följande personer i bolagets styrelse: Johan Rapp (ordf), Rutger Barnekow, Jens Christian Lorenzen, Lars-Erik Nordell och Johan Magnusson samt nyval av Flemming Breinholt (VD). Beträffande revisorer valdes vid 1999 års bolagsstämma revisorerna Anders Holm och Stefan Älgne och som revisorssuppleanter Johan Bæckström och Anna Landerholm Granberg för en period om fyra år, samtliga KPMG. Beslöts att till styrelseledamöterna utbetala ett arvode om 360.000 kronor. Arvodena till revisorerna skall utgå enligt särskild överenskommelse. Utdelning Utdelning för räkenskapsåret 2000 beslutades till 1,00 kr per aktie. Återköpsprogram Bolagstämman beslutade om återköpsprogram av aktier. Programmet är maximerat till 10% av antalet utestående aktier. Programmet kan utnyttjas i den utsträckning styrelsen finner det motiverat. Nytt namn Bolagstämman beslutade ändra firma till XPonCard Group AB. Beroende på registreringen hos PRV kan det dröja någon dag innan Stockholms-Börsen verkställt namnändringen. Övrig information Bolagets nya VD, Flemming Breinholt, beskrev koncernens mål som att vara det ledande företaget inom Norden samtidigt som koncernen ska vara en global aktör inom SIM-kort. De finansiella målen är en rörelsemarginal på 10%, en soliditet om 35% och avkastning på eget kapital om 20%. Stockholm 3 maj 2001 XPonCard Group AB Styrelsen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/03/20010503BIT01260/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/03/20010503BIT01260/bit0002.pdf