Hans Bergström blir ny senior rådgivare på Grayling

Report this content

Dagens Nyheters tidigare chefredaktör, fil.dr. Hans Bergström blir ny senior rådgivare på kommunikationsföretaget Grayling. Hans Bergström knyts till Grayling på deltid.

Hans Bergström är en av Sveriges mest erfarna publicister och samhällsvetare, säger Peter Erikson, VD på Grayling. Vi får nu tillgång till hans kompetens inom politik, forskning, förvaltning och medier. Dessutom har Hans djup insikt i många branscher i gränslandet mellan näringsliv och stat. Han tillför också ett internationellt perspektiv, eftersom han är bosatt i USA sedan flera år.

– Grayling är ett seriöst företag som utvecklas snabbt, säger Hans Bergström. Jag har imponerats av kvaliteten hos dess medarbetare och deras ambition till djupförståelse, fjärran från ytliga och hurtfriska PR-schabloner. Jag hoppas kunna bidra till den riktningen. Graylings entreprenörskultur är också viktig och stimulerande.

Bakgrundsfakta Hans Bergström

Hans Bergström är fil.dr. i statsvetenskap från Stockholms universitet samt docent vid Göteborgs universitet. Han var chefredaktör för Dagens Nyheter åren 1995–2000 samt 2001–2003 (tillika ansvarig utgivare).

Hans Bergström har haft flera tunga offentliga uppdrag. Han har varit ledamot i regeringens Globaliseringsråd och i styrelsen för Karolinska Institutet. Hans Bergström är ledamot av Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien.

För mer information om Grayling, besök www.grayling.se

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:
Peter Erikson, vd Grayling
Tel: +46 70 420 33 00
Email: peter.erikson@grayling.com

Mikael Lindgren, pressansvarig, Grayling Sverige
Email: mikael.lindgren@grayling.com

Om Grayling
Grayling är världens näst största fristående PR-konsultföretag med inriktning på Public Relations, Public Affairs, Investor Relations och Event. Grayling har 900 medarbetare på 70 kontor i 40 länder i Europa, USA, Mellanöstern och Asien. Grayling Sverige har 50 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Grayling är en del av Huntsworth plc www.huntsworth.com