Analys av Greater Than från Analyst Group

Det svenska analysföretaget AG, Analyst Group med analytiker Patrik Olofsson, publicerade i dag en Bull or Bear-analys av Greater Than.

Analysen konstaterar Greater Thans möjligheter och utmaningar med den utvecklade teknikplattformen Enerfy, som banar ny väg för framtidens uppkopplade och användarbaserade bilförsäkringar.

I en sammanfattnings av analysen skriver AG bland annat:

”Greater Than har möjligheten att ingå i den nya InsurTech-vågen vilken har potentialen att förändra den traditionella försäkringsbranschen. Det finns flera värdedrivare och då marknaden är omfattande i storlek har Greater Than bra förutsättningar för att växa.”

I analysen nämner man att Greater Than går en gynnsam marknadstrend till mötes, där det finns ett starkt intresse för bolagets teknik och att Greater Than vänder sig mot en marknad med miljontals potentiella användare, där det finns 100 miljoner potentiella användare - bara i Europa.

– Det är känns bra med en utomstående analys som lyfter fram våra starkaste sidor. Vår affärspotential och marknadens framtida utveckling speglas på ett bra sätt, säger Liselott Johansson, vd på Greater Than.

Läs analysen: http://analystgroup.se/wp-content/uploads/2017/05/Analystgroup.GreaterThan.pdf

Liselott Johansson, VD Greater Than AB
+46 70 - 654 20 58
liselott.johansson@greaterthan.eu
www.greaterthan.eu, www.enerfy.se

Greater Than har, med över 12 års erfarenhet av uppkopplade bilar, analyserat flera miljarder kilometer av live data från bilister i över 17 länder. Baserat på den kunskapen har vi utvecklat tjänster som gör bilkörning billigare, miljövänligare och säkrare. Greater Thans teknologi bygger på avancerad teknik för upplärning av algoritmer, som tränas baserat på miljontals automatiserade beslut, varje dag. Med den kompetensen bedömer och prissätter vi risk i realtid, för att erbjuda bilister en försäkring som är lika för alla och inte kostar för mer än hur långt och säkert man kör.

Det är känns bra med en utomstående analys som lyfter fram våra starkaste sidor. Vår affärspotential och marknadens framtida utveckling speglas på ett bra sätt.
Liselott Johansson, vd Greater Than AB.