Analyst Group: Kommentar inför Greater Thans Q2-rapport

Greater Than publicerar imorgon den 20 augusti 2020 sin delårsrapport för andra kvartalet 2020.

Följande är de övergripande punkterna vi kommer att kika närmare på:
- Omsättning vs. tillväxt i antalet användare
- Kapitalförbrukning och likviditet

Greater Than arbetar sedan en tid tillbaka med att ställa om bolaget med ett större fokus på årligt återkommande intäkter (ARR), en strategi som på kort sikt bromsat tillväxten men som på lång sikt kan ge ett betydligt bättre genomslag i siffrorna. Inför Q2-rapporten för som publiceras imorgon ser vi fram emot att läsa mer om dels hur Greater Thans omsättning har utvecklats som helhet under årets andra kvartal, dels hur kombinationen av repetitiva intäkter och engångsintäkter har sett ut. Samtidigt är det inte bara försäljningen i abosluta tal som är intressant att följa, utan även tillväxten i antalet anslutna plattformsanvändare.

Läs Analyst Groups fullständiga kommentar inför rapport här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group här: https://www.analystgroup.se/om-oss/

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av kommentar på Greater Than. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa kommentaren. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning.