En av Sveriges största bilhandlare väljer den nya försäkringslösningen till sina kunder

Enerfy – Försäkring med Moderna kommer att börja erbjudas ihop med bilköp på Holmgrens Bils 26 olika bilanläggningar på 16 orter i Sverige. Holmgrens Bil erbjuder tjänster för uppåt 200 000 kunder årligen.

Distributionen kommer att ske via Holmgrens bilförsäljning, där en kund som köper bil via Holmgrens Bil erbjuds att teckna Enerfy - Försäkring med Moderna. Holmgren Group blev Greater Thans näst största aktieägare under hösten, 2016, efter att bolaget investerade 10 miljoner kronor, som senare konverterades till aktier.

–  Vi sa tidigare att vi kan satsa hårt på den här typen av distributionskanal med hjälp av Holmgrens Bil, nu har det blivit verklighet. Holmgrens Bil är en väldigt betydelsefull partner för oss och det här kommer att göra mycket för våra framtida försäljningssiffror, säger Liselott Johansson, vd Greater Than.

–  Att vår användarbaserade bilförsäkring får en chans att synas och distribueras via Holmgrens Bil banar väg för en ökad kundkrets, vilket är något som vi självklart är glada över, säger Leif Eliasson, vd Moderna Försäkringar.

Holmgren Groups dotterbolag Holmgrens Bil AB fokuserar på bilhandel och har över 50 års erfarenhet inom området. Nu kommer Holmgrens Bil att distribuera och erbjuda bilförsäkringen Enerfy - Försäkring med Moderna på deras 26 olika bilanläggningar i Sverige, med start under den kommande hösten.

– Vi befinner oss i en tid där kundernas förväntningar och behov håller på att förändras i en snabb takt och för oss är det viktigt att lyssna och förstå vilka lösningar som våra kunder efterfrågar. Försäkring är en relativt stor del av den årliga kostnaden för bilen, därför känns det väldigt bra att nu kunna erbjuda en ny typ av försäkring som är anpassad för många av våra kunder som kör kortare sträckor och kör på ett trafiksäkert och miljömedvetet sätt, säger Göran Strandberg, vd Holmgrens Bil.

Emma Tranevik, PR-ansvarig Greater Than AB
emma.tranevik@greaterthan.eu
www.enerfy.se www.greaterthan.eu

Göran Strandberg, vd Holmgrens Bil
073– 6007420
goran.strandberg@holmgrensbil.se
www.holmgrensbil.se

Zoë Mutami, kommunikationsansvarig Moderna Försäkringar
zoe.mutami@modernaforsakringar.se
www.modernaforsakringar.se

Denna information är sådan information som Greater Than är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmiss- bruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 september 2017 kl. 08:30 CET.

Greater Than är ett teknikföretag som, med över 12 års erfarenhet, har utvecklat en teknik som kopplar upp bilen och bidrar till miljövänligare, säkrare och billigare bilkörning. Greater Thans teknologiplattform ”Enerfy” har öppnat upp för en ny affärsmodell gällande bilförsäkringar som baseras på hur långt bilen körs och på vilket sätt föraren kör. Bola- gets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB som nås på telefonnummer 08-503 015 50. Greater Than note- rades på Nasdaq First North den 17 mars 2017. www.greaterthan.eu

Om Holmgrens Bil
Holmgrens Bil grundades 1960. Sedan dess har bolaget vuxit över åren och är i dag ett av Sveriges största bilhandels- företag. Holmgrens Bil finns i dag i Blekinge, Halland, Småland, Skåne, Västra Götaland och representerar flera olika varumärken. Bolaget erbjuder bilar, service och tilläggstjänster till de många människorna. Genom engagerade med- arbetare, som alltid har fokus på att göra våra kunders liv enklare, bygger vi långsiktiga relationer. www.holmgrensbil.se

Om Moderna Försäkringar