Flaggning – Styrelseledamot i Greater Than AB ökar sitt innehav till över 10%

Roger Karlsson, styrelseledamot i Greater Than AB har utökat sitt innehav i Greater Than AB till över 10%. Roger Karlssons nuvarande innehav, inklusive närstående, är 677 542 aktier varav 177 042 via hans bolag ScanForce Holding AB .

För ytterligare information:

Liselott Johansson, VD Greater Than AB
Telefon: +46 706 – 542 058

Liselott.johansson@greaterthan.eu

Greater Than är ett teknik- och marknadsbolag inom ”Connected Car”, ett marknadssegment som beräknas omsätta 53 Miljarder USD redan år 2018, enlig GSMA. Greater Than är världsledande på att mäta, analysera och förstå bilkörning. Med bättre information kan man bygga bättre tjänster och Greater Than har kommer att skala upp teknologin till nya användningsområden. Med produkten Enerfy erbjuder vi idag konsumenter ett av världens bredaste utbud av tjänster kopplade till bilen. Utbudet kommer succesivt att utökas baserat på befintlig teknisk plattform. Vi tittar på och vill förbättra mängd olika tjänster inom mobilitet, exempelvis smarta bilförsäkringar, bilpooler och privat uthyrning av bilar enligt modellen AirBnb etc. Greater Than handlas på Aktietorget.