Greater Than anställer CFO

CFO-rollen tillsätts av Aida Mesanovic, som med stor erfarenhet från finansbranschen har varit delaktig i att bygga upp företag från startup till koncern. Nu ska hon driva Greater Than framåt med fokus på finans- och ekonomifrågor.

Aida har lång erfarenhet inom ekonomi och redovisningsfrågor. Hon kommer närmast från Avida Finans där hon har gjort en imponerande, snabb och stark karriärutveckling under 16 års tid där hon var med och byggde upp företaget med en liten skara anställda till att bli en koncern med cirka 100 medarbetare med filialer i Oslo och Helsingfors.

– Jag är väldigt glad över att ha fått det här förtroendet. Greater Than är ett väldigt spännande företag som har en otrolig resa framför sig. Bolaget är väldigt framåt och medarbetarna där har en drivkraft och energi som är annorlunda, lockade och väldigt smittsam. Att jag får vara en del av teamet känns verkligen jättekul och jag är redo att få göra den här resan med dem, säger Aida Mesanovic.

Greater Than lanserade tidigare i år Sveriges första individuella och digitala bilförsäkring tillsammans med Moderna Försäkringar: Enerfy – Försäkring med Moderna. Sedan dess har den nordiska försäkringskoncernen Tryg Forsikring A/S lanserat en dansk bilförsäkring, baserad på Greater Thans teknik. Greater Than har även fått WWF:s utmärkelse som ett Climate Solver-bolag 2017 och blev uttagen till Energimyndighetens nystartade företagshubb för cleantechbolag i London och Silicon Valley, San Francisco.

– Det går fort i vår utveckling nu, och Aidas bakgrund och kompetens är väldigt imponerande. Hennes drivkraft, som tagit henne till den position hon har i dag, är väldigt värdefull och något som passar perfekt in hos oss. Vi kommer att bli ännu starkare nu med Aida i teamet, säger Liselott Johansson, vd Greater Than.

Emma Tranevik, PR-ansvarig Greater Than
emma.tranevik@greaterthan.eu

Greater Than är ett teknikföretag som, med över 12 års erfarenhet, har utvecklat en teknik som kopplar upp bilen och bidrar till miljövänligare, säkrare och billigare bilkörning. Greater Thans teknologiplattform ”Enerfy” har öppnat upp för en ny affärsmodell gällande bilförsäkringar som baseras på hur långt bilen körs och på vilket sätt föraren kör. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB som nås på telefonnummer 08-503 015 50. Greater Than noterades på Nasdaq First North den 17 mars 2017. www.greaterthan.eu

Att jag får vara en del av teamet känns verkligen jättekul och jag är redo att få göra den här resan med dem.
Aida Mesanovic