Greater Than etablerar dotterbolag i Singapore

Greater Thans styrelse har beslutat att starta ett dotterbolag i Singapore. Dotterbolaget kommer vara helägt av Greater Than AB. Grund till beslutet är regionens utveckling och Bolagets bedömning av goda affärsmöjligheter kring uppkopplade försäkringar.

Syftet med det nya dotterbolaget är främst att utveckla, stödja kunder och driva försäljning av Enerfy plattformen till försäkringsbolag i Sydostasien, med början i Singapore.

- Våra kunder och potentiella kunder ser det som ett stark comittment att vi etablerar oss lokalt, säger Liselott Johansson, VD Greater Than

Under november, 2018 etablerade Greater Than samarbete med ComfortDelGro i Singapore.

Eva Voors, PR and kommunikationsansvarig

+46-708 884880

Greater Than är ett IT-bolag som har utvecklat en bilförsäkringslösning baserad på AI som möjliggör individuell prissättning framför traditionellt genomsnittliga priser. Teknikplattformen Enerfy® är en nyckelfärdig lösning som erbjuds till försäkringsbolag som vill digitalisera för att minska skadekostnader. Greater Than har huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se, är Greater Thans Certified Adviser. För mer information, besök: www.greaterthan.eu

Liselott Johansson, VD Greater Than