Greater Than har lämnat in stämningsansökan om cirka 182 MNOK

Som tidigare informerats har Greater Than nödgas stämma före detta kunden ABAX för avtalsbrott. Bolaget kan nu meddela att stämningsansökan har lämnats in till Stockholms Tingsrätt med ett stämningsbelopp som uppgår till ca. 182 MNOK.

Bolaget med rådgivare har lagt ner ett gediget arbete på att sammanställa avtalsbrottet, underbyggt med bevis, beräkningar och expertutlåtande som har mynnat ut i en omfattande inlaga, där Bolaget kräver motparten på totalt 182 295 535 NOK i skadestånd. Bolaget bedömer att motpartens invändningar är ogrundade men är trots det inställt på en långdragen process, allt för att tillvarata det finansiella värdet som tillhör Bolaget och dess aktieägare.

IP överträdelserna

Som meddelades den 4 september 2024, har Bolaget även för avsikt att inlämna stämningsansökan för IP-överträdelser. Bolaget har arbetat parallellt med den ansökan, vilken har vuxit i omfattning, omfång och bevis. Den tar därför längre tid att färdigställa än tidigare beräknat.

PR@greaterthan.eu

Om Greater Than AB

Greater Than är ett dataanalysföretag som genom artificiell intelligens (AI) omvandlar GPS-data till insikter som förutspår förarens sannolikhet att krocka och dess klimatpåverkan. Försäkringsbolag, bilflottor, transportföretag och andra ägare av GPS-data använder Greater Thans dataanalys för att hantera riskhantering av förare, försäkringslönsamhet samt hantera hållbarhets- och ESG-rapportering. Greater Than har utsetts på de globala InsurTech100 och AIFinTech100. Greater Than (GREAT:SE) är noterat på Nasdaq First North Growth Market. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.greaterthan.eu.

Snabbfakta